אושרה תוכנית רצועת הנופש בין רמת השרון לתל-אביב: כוללת 6,100 יח"ד

משתרעת על 3,300 דונם, וכוללת פארק מטרופוליני ושטחים ציבוריים פתוחים בהיקף של 700 דונם

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה ת"א אישרה אתמול (ב') את תוכנית "רצועת הנופש", בין רמת השרון לת"א, המאפשרת בניית 6,100 יחידות דיור. מדובר באחת התוכניות הגדולות שאושרו בשנים האחרונות במטרופולין ת"א.

התוכנית משתרעת על 3,300 דונם, ממחלף מורשה במזרח ועד נתיבי איילון במערב, ובין כביש מספר 5 בצפון ועד לגבולה המוניציפלי של ת"א בדרום.

התוכנית כוללת פארק מטרופוליני ושטחים ציבוריים פתוחים נרחבים, בהיקף כולל של 700 דונם. את התוכנית יזמו מחוז ת"א במינהל מקרקעי ישראל, יחד עם הוועדה המקומית רמת השרון, והיא הוכנה על-ידי משרד האדריכלים מזור-פירסט.

מתכננת מחוז ת"א במשרד הפנים, נעמי אנג'ל, אמרה ל"גלובס", כי התוכנית פותרת בעיות רבות שקיימות כיום בשטח, כגון בעיות איחוד וחלוקה. לדבריה, מספר יחידות הדיור היווה את מרכז המחלוקת. "התוכנית עולה בקנה אחד עם תוכנית המתאר המחוזית של מטרופולין ת"א (תמ"מ 5). זו תוכנית מורכבת, אך היא המתאימה והנכונה ביותר", אמרה אנג'ל.

השטחים הירוקים בתוכנית מהווים המשך רציף של פארק הירקון, מנחל הירקון המזרחי ועד לנתיבי איילון במערב. המשך הפארקים והצירים הירוקים עד לים, מעוגנים בתוכנית דרום פי גלילות שהופקדה בשנה שעברה, וכן בתוכנית צפון מערב העיר, הנמצאת בהכנה.

התוכנית נועדה בנוסף לשמר את הכפר הירוק כמוסד חינוכי בלב פארק מטרופוליני, אשר יכלול גם מרכזים ללימודי איכות הסביבה.

לאורך רצועת הנופש ובצמוד לגבולה הדרומי של התוכנית, מתוכננות כאמור כ-6,100 יח"ד שיבנו בשלבים, ואשר פיתוחם מותנה במימוש הפארק המטרופוליני. בנוסף, מאפשרת התוכנית בניית מתקני ספורט, בהם אצטדיון כדורגל חדש.

אישור התוכנית בא ביום שלמחרת הקמת ועדה לחקירת גבולות בין ת"א לרמת השרון, עליה החליט שר הפנים, אברהם פורז. הקמת ועדת החקירה היתה בהקפאה על-פי הוראת פורז, שהעדיף להקימה אחרי הבחירות המוניציפליות שנערכו באוקטובר האחרון.

עיקר המחלוקת בין שתי הרשויות הוא על שטחי חוות הגז פי גלילות, ורצועת הנופש שאושרה. התוכנית הסטטוטורית של פי גלילות, המשלימה את רצועת הנופש, משתרעת על 1,200 דונם - בין כביש איילון (דרך 20) ממזרח, בין כביש 5 מצפון ובין כביש החוף ממערב. התוכנית קובעת, כי במקום ייבנו 9,000-6,000 יח"ד, וכן שטחי תעסוקה בהיקף של 700-500 אלף מ"ר.

לדברי אנגל, הסמיכות בין שני האירועים - אישור התוכנית והקמת ועדת החקירה - הוא מקרי לחלוטין.