פורז אישר לגוף ציבורי-ערבי להתנגד לתוכניות מתאר

המרכז הערבי לתכנון אלטרנטיבי, שהוקם ב-2000, הוא גוף תכנון מקצועי, הפועל במישור הארצי למען שיפור רמת התכנון ביישובים הערביים. במרכז חברים ראשי רשויות מקומיות, מתכננים ואנשי מקצוע בתחום התכנון והבנייה

לראשונה הוכר גוף ציבורי מהמגזר הערבי כמורשה להגשת התנגדויות לתוכניות מתאר. שר הפנים, אברהם פורז, החליט, כי "המרכז הערבי לתכנון אלטרנטיבי" יוכר כגוף מקצועי וציבורי, לצורך הגשת התנגדויות לתוכניות מתאר מחוזיות, מקומיות או מפורטות שהופקדו.

המרכז הערבי לתכנון אלטרנטיבי, שהוקם ב-2000, הוא גוף תכנון מקצועי, הפועל במישור הארצי למען שיפור רמת התכנון ביישובים הערביים. במרכז חברים ראשי רשויות מקומיות, מתכננים ואנשי מקצוע בתחום התכנון והבנייה.

ההחלטה התקבלה, בין היתר, על רקע פניית האגודה לזכויות האזרח לפורז בנושא. האגודה פנתה בעבר גם לשר הפנים לשעבר, אלי ישי, על מנת שיקדם את הסוגיה.

בפנייה לפורז ציין עו"ד עאוני בנא מהאגודה, כי ישנה חשיבות בקיומו של גוף מקצועי, המוכר בחוק, למען שמירה על האינטרסים והצרכים התכנוניים הייחודיים של האוכלוסייה הערבית בכלל, ושל הרשויות המקומיות הערביות בפרט.

חוק התכנון והבנייה מאפשר להעניק לגופים מסוימים הכרה סטטוטורית, המקנה להם זכות עמידה להגשת התנגדויות לתוכנית מתאר. מדובר בגופים המייצגים אינטרסים ציבוריים חיוניים, אשר מן הראוי למנוע או להקטין פגיעה בהם במסגרת הליכי התכנון.

כיום מוכרים 13 גופים נוספים כאלה, בהם המחלקה להתיישבות של הסוכנות, מינהל הפיתוח בקק"ל, מועצת הגנים הלאומיים, רשות שמורות הטבע, החברה להגנת הטבע, התאחדות הקבלנים ואגודת אדם טבע ודין.