ביהמ"ש: מתקנים קבועים על חוף הים לצורך קיום מסיבות חייבים לקבל היתר בנייה

העותרת ביקשה למנוע מחברת פורום הפקות חוף אשקלון, המקיימת אירוע בידור בחוף ניצנים, לעשות שימוש שלא כדין בחוף ניצנים. עוד ביקשה לקבוע, כי השימוש בחוף ניצנים לקיום אירועים נוגד את ההוראות התכנוניות החלות על השטח

שופט בית המשפט המחוזי בבאר שבע, ברוך אזולאי, קובע, כי כל מתקן העומד באופן קבוע בכל השנה בחוף הים לקיום אירועי בידור, חייב לקבל קבלת היתר בנייה, גם אם לכאורה מדובר במבנים זמניים שניתן לפרקם. החברה להגנת הטבע עתרה נגד הוועדה המקומית לתכנון ובנייה שקמים, הוועדה המחוזית מחוז דרום, מינהל מקרקעי ישראל, המועצה האיזורית חוף והחברה הכלכלית שלה.

העותרת ביקשה למנוע מחברת פורום הפקות חוף אשקלון, המקיימת אירוע בידור בחוף ניצנים, לעשות שימוש שלא כדין בחוף ניצנים. עוד ביקשה לקבוע, כי השימוש בחוף ניצנים לקיום אירועים נוגד את ההוראות התכנוניות החלות על השטח.

כל המשיבות טענו לחוסר סמכות של בית המשפט לדון בעתירה נגדם, ולטענתן הן פעלו לפי הסכמים חתומים והרשאות חוקיות. אזולאי דחה את הטענות בדבר אי סמכות ואת הטענות לשיהוי וחוסר תום לב מצד החברה להגנת הטבע. אזולאי דחה את בקשת העותרת להוציא צו הריסה למבנים, וקבע, כי הסמכות לכך נתונה לבית המשפט השלום.