הר חומה: אושר לסולל בונה לבנות את חלק ב' בניגוד לתוכניות המקוריות

סולל בונה מציינת, כי גם בפרויקט של שלב א' התברר, כי עלויות הבנייה גדולות ביותר, מעל ומעבר לאומדן הראשוני, ונגרמו לה הפסדים כבדים

בית המשפט אישר לחברת סולל בונה לבנות את חלק ב' בשכונת המגורים הר חומה, בניגוד לתוכניות המקוריות. זאת, על אף שחלק מן הדירות נמכרו. סולל בונה ביקשה לשנות את התוכניות, כיוון שהתוכנית המקורית שהוכנה על-ידי חברת ד. רוטשטיין, אינה ישימה, לא תואמת את תנאי השטח, לא מביאה בחשבון את המצב הבטחוני ואת השפעתו על המחסור בידיים עובדות, ובנוסף מדובר בתוכנית שאינה כלכלית.

סולל בונה מציינת, כי גם בפרויקט של שלב א' התברר, כי עלויות הבנייה גדולות ביותר, מעל ומעבר לאומדן הראשוני, ונגרמו לה הפסדים כבדים. סולל בונה הודיעה לבית המשפט, כי חיובה לבצע את הפרויקט המגורים בהר חומה בהתאם לתכנון המקורי יגרום לה להפסדים אדירים, ויאלץ אותה להשיב את הקרקע למינהל.

שופטת בית המשפט המחוזי, אורית אפעל-גבאי, קבעה, כי לא ניתן לחייב את סולל בונה לבצע את הבנייה לפי התוכניות המקוריות, וזאת כיוון שיכולות להיות אחת משתי אפשרויות, "שכל אחת גרועה מחברתה": סולל בונה תאלץ להקפיא את שלב ב', או שתאלץ להפסיק את הפרויקט ולהחזירו למינהל. גבאי קובעת, כי מחיר זה, הטוען בחובו הוצאות גדולות, הא מחיר כבד מידי.

תיק זה התברר בבית המשפט המחוזי בירושלים בעקבות בקשתם של זוג רוכשים, רחל ויעקב טוויל, שביקשו לאכוף על סולל בונה את בניית הדירות בהתאם לתוכנית המקורית, כפי שהתחייבו בהסכם המכר. גבאי קובעת, כי הנזק שייגרם למשפחת טוויל הוא נזק כספי שניתן לפיצוי, ומאידך צו מניעה זמני יגרום לסולל בונה לנזקים כלכליים שלא תוכל לספוג, עד כדי אילוצה לחדול מהפרויקט.

"אילוצה של חברה מסחרית להתאבד מבחינה כלכלית ולבצע פעילות שתנחיל לה הפסד, בוודאי אינו צודק בנסיבות העניין", קבעה. בית המשפט כאמור דחה את הבקשה להורות לסולל בונה לבנות את דירות המגורים בהתאם לתוכניות המקוריות.