קרית מוצקין: הוסרה הדרישה לדיון חוזר בפרויקט כורדני

הוועדה המחוזית חיפה אמורה היתה לדון בישיבתה האחרונה בבקשה של מספר חברי ועדה מחוזית לקיים דיון חוזר בתנאים שנקבעו לגבי הקמת פרויקט המגורים הגדול, על שטח המחנה הצבאי לשעבר כורדני שבקרית מוצקין. אולם, במהלך הישיבה הודיעו חברי הוועדה, כי הם חוזרים בהם מהבקשה.

הוועדה המחוזית החליטה איפוא לאשר את התוכנית באותם התנאים. יחד עם זאת, החליטה הוועדה לתקן את הסעיף המתייחס לניקוז. הוחלט, כי היתר הבנייה לעבודות הניקוז יינתן בהתאם לתוכנית ניקוז אזורית מאושרת לכל השטחים המתוכננים במזרח קרית ביאליק.

הוחלט, כי אם עד למועד תחילת ביצוע מערכת הניקוז בתוכנית לא תאושר תוכנית ניקוז אזורית כוללת, הרי שתחילת ביצוע עבודות הניקוז תהיה טעונה אישור ועדת המשנה של הוועדה המחוזית העוסקת בתשתיות.

מי שביקשו לקיים דיון חוזר היו מנהלת מחוז חיפה במינהל מקרקעי ישראל, לאה שטיינמיץ, ומנהל מחוז חיפה במשרד הבריאות, מנחם טל. שטיינמיץ ביקשה לשנות את תוכנית הניקוז בטענה שנחל גדורה אליו אמורים לזרום מים מכורדני, לא יוכל לקלוט מים נוספים, שכן הוא סובל כיום מהצפות בעונת הגשמים. מנחם טל התייחס אף הוא לנושא הניקוז ואמר, כי תנאי השטח והסביבה מחייבים ניקוז שטחים נרחבים של קרית ביאליק לכיוון הים.