ראש עיריית רמת השרון: שיקולי הקמת ועדת הגבולות זרים ואינטרסנטיים לטובת ת"א

להתקפה על החלטת פורז הצטרפו חברי סיעת שינוי, ובראשם יצחק קאול, ממלא מקום ראש העיר. קאול הבהיר באופן בלתי משתמע לשני פנים, כי הוא מתנגד בכל תוקף לשינוי גבולות רמת השרון

ראש עיריית רמת השרון, יצחק רוכברגר, תקף במילים חריפות את החלטת שר הפנים, אברהם פורז, להקים ועדת חקירה לגבולות רמת השרון עם ת"א, כפי שביקש ראש עיריית ת"א, רון חולדאי. בישיבת מליאת מועצת העירייה גילה רוכברגר, כי קיבל מכתב מפורז, אותו כינה "מחוצף", וטען כי פורז עושה פוליטיקה על אדמות רמת השרון, כפי שעשה לפני הבחירות.

לדברי רוכברגר, "השיקולים כאן הם זרים ואינטרסנטיים, לטובת תל-אביב". רוכברגר סיפר, כי בפגישה עם חולדאי, שנועדה להיות על נושא אחר לחלוטין, התנהג חולדאי בהתנשאות ואמר, כי רמת השרון צריכה להבין שיש כבר ועדת חקירה לעניין הגבולות, ואם לא יגיעו איתו להסכמות או לפשרה - האדמות יועברו לת"א.

להתקפה על החלטת פורז הצטרפו חברי סיעת שינוי, ובראשם יצחק קאול, ממלא מקום ראש העיר. קאול הבהיר באופן בלתי משתמע לשני פנים, כי הוא מתנגד בכל תוקף לשינוי גבולות רמת השרון.

קאול גילה, כי פורז נתן להבין בעת ביקורו ברמת השרון בתקופת הבחירות, כי אין לו ספק שמרבית השטחים המדוברים אינם נושא לדיון. "האיזור היחיד שהוא השאיר לדיון, למרות שאנחנו התנגדנו לו", ציין קאול, "זו הסוגיה של פי גלילות. בפגישה איתו אחדד את העניין. גם בפי גלילות אין שום הצדקה לעשות ועדת חקירה".

היועץ המשפטי לעירייה, עו"ד יצחק גלאור, אמר, כי העירייה כבר החלה לנקוט מספר צעדים משפטיים התוקפים את חוקיות החלטתו של פורז. בתוך כך, אישרה מועצת העירייה תב"ר (תקציב בלתי רגיל) כמסגרת תקציבית ראשונית של 150 אלף שקל לצורך ניהול המאבק לשמירת אדמות רמת השרון.

ראש לשכתו של פורז, טיבי רבינוביץ', אמר: "שר הפנים מינה ועדת חקירה לבדיקת הנושא. בעניין סגנונו של רוכברגר, הדברים מדברים בעד עצמם".

עיריית ת"א מסרה, כי השתלחויותיו של רוכברגר אינן ראויות לתגובה.