מכרז בינל' להיכל המשפט - למרות שאין תקציב

הרעיון העומד בבסיס קידום התוכנית המפורטת הוא חסכון בזמן. בהרל"י מייחסים לתוכנית חשיבות דרמטית בהתפתחות מרכז העיר

הרשות לפיתוח ירושלים (הרל"י) תקדם את התכנון המפורט של פרויקט היכל המשפט במרכז העיר, למרות העדר תקציב לפרויקט בשנים הקרובות. הרל"י צפויה לפרסם בתוך חודשיים מכרז בינלאומי, שיזמין אדריכלים בינלאומיים ומקומיים להתחרות על הכנת התוכניות המפורטות להיכל המשפט. משרד האוצר הסכים עקרונית לממן את שלב התכנון המפורט, שמוערך במיליון דולר. על-פי התכנון, עד חודש מארס יפורסם המכרז, ובאוגוסט ייבחר זוכה. עלות השתתפות במכרז 15 אלף דולר. בהרל"י מתכוונים להגביל את התחרות לחמישה משרדים.

הרעיון העומד בבסיס קידום התוכנית המפורטת הוא חסכון בזמן. בהרל"י מייחסים לתוכנית חשיבות דרמטית בהתפתחות מרכז העיר. מדובר בתוכנית שמטרתה להעביר את כל בתי המשפט בעיר (למעט ביהמ"ש העליון) לקומפלקס אחד, במתחם מעלה ארלוזורוב. על-פי התוכנית, שאושרה בוועדה המחוזית בספטמבר 2002, יוקם על מגרש ששטחו 13 דונם מבנה בבנייה מדורגת בגובה של 11-9 קומות. השטח המירבי לבנייה שאושר הוא כ-40 אלף מ"ר. התוכנית כוללת 280 מקומות חניה.

ההערכה היא, כי ברגע שתהיה תוכנית מפורטת מאושרת ומוכנה לביצוע, יימצא המימון, גם בדרך של תרומה (כפי שנבנה ביהמ"ש העליון).

מנכ"ל חברת עדן לפיתוח מרכז העיר, אסף ויטמן, אמר ל"גלובס": "יש הבטחה לתקצב את התוכנית בתוך 4-3 שנים, ולאור חשיבותו העצומה לפיתוח מרכז העיר הוחלט להכינו כבר, כדי לחסוך זמן. כניסת גורמים בינלאומיים מעלה את איכות התכנון, הביצוע והשכר של האדריכלים המקומיים".