חלק מחברי הוועדה חותרים נגדי

בוועדה לתכנון ובנייה "אונו" דווקא עובדים, בונים ומאשרים תוכניות פיתוח

תנופת פיתוח עוברת לאחרונה על אזור בקעת אונו בעקבות הורדת חסמים בירוקרטים על ידי הוועדה המרחבית לתכנון ובנייה "אונו". הוועדה הוציאה היתרים לבניית פרויקטים רבים לבנייה רוויה וצמודי קרקע בהיקפים שהם מהגדולים בארץ. לדוגמה: שלב ב' של הקניון בקרית אונו - 20,284 מ"ר לשטחי מסחר ועוד 49,702 מ"ר לשטחי חניה ומרתפים עבורם קיבלה העירייה 20 מיליון שקל היטלי השבחה פיתוח ואגרות בנייה. הוועדה הנפיקה היתרים לשכונת עבר הירדן בקרית אונו ל-196 יחידות דיור 38051 מ"ר לבנייה רוויה ו-2830 מ"ר לבנייה צמודת קרקע.

אלה הן דוגמאות לחלק קטן מעבודת הוועדה לתכנון ובנייה אונו בחודש האחרון. על רקע העובדה שבמקומות רבים בארץ מדווחים על האטה משמעותית בהיקף הבנייה, בולטת תנופת העשייה והפיתוח באזור התכנון של הוועדה לתכנון ובנייה "אונו".

במאמרו של שרון קדמי (מוסף גלובס נדל"ן 1.2.04) נכתב, כי הוועדה לתכנון ובנייה "אונו", "הפסיקה לתפקד" בגין מינויים פוליטיים וחילוקי דעות בין חברי ועדה ליו"ר. חילוקי דעות קיימים, אבל חוסר תפקוד של הוועדה - כפי שמראה המציאות והעובדות: היתרי הבנייה ואישורי התוכניות הרבות - לא.

המינוי שלי לתפקיד יו"ר הוועדה המרחבית לתכנון ובנייה אונו, נעשה על רקע היותי איש מקצוע בתחום התכנון והבנייה ובעקבות דו"ח שציין לשבח את פעולותיי, בתפקידי הקודם, כיו"ר הוועדה לתכנון ובנייה רכס הכרמל.

כיו"ר הוועדה ברכס הכרמל, נאלצתי להתמודד עם גל של עבירות בנייה בלתי חוקית, פעלתי ללא מורא וללא משוא פנים לשמירה ומניעת בנייה לא חוקית על קרקעות המדינה ואף הגשתי כתבי אישום נגד אישים פוליטיים בכירים, באותו אזור, בגין בנייה לא חוקית.

לתפקידי הנוכחי כיו"ר הוועדה המרחבית "אונו" מוניתי על ידי שר הפנים ממפלגת "שינוי" ואני אינני חבר במפלגתו. שר הפנים מינה אותי לאחר פרישתו של ראש העיר מר דרור בירנבאום ששימש גם בתפקיד יו"ר הוועדה המרחבית אונו. שר הפנים מינה אותי כאיש מקצועי לתפקיד על רקע הנחיה שהוציא מר מני מזוז, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, דאז, הקובעת כי ראש רשות אינו יכול לעמוד בראש ועדה מרחבית לתכנון ובנייה הכוללת מספר רשויות וזאת בשל החשש לניגוד עניינים.

בשל הסכם קואליציוני שנחתם בעיריית קרית אונו ולפיו הובטח תפקיד יו"ר הוועדה לנציג אחת המפלגות, פועלים וחותרים כנגדי חלק מחברי הוועדה כבר מתחילת כהונתי, ללא כל קשר לכישורי, יכולתי וכוונותי המקצועיות. זאת, במטרה אחת ברורה ומוצהרת, להביא להדחתי, במטרה שאחד מהם יקבל את תפקידי.

למרות ניסיונם של חברים אלה למנוע את פעילות הוועדה על ידי אי הופעתם לישיבות, הוועדה מתפקדת היטב, וביום א' 1.2.04 התכנסה מליאת הוועדה קיבלה החלטות רבות ונתנה אישורים לתוכניות ובקשות להיתרי בנייה.

כמי ששירת ומשרת שנים רבות את הציבור, צר לי ואפילו כואב לי שיש נציגי ציבור שלא מבינים את מהות שליחותם הציבורית, לשרת את הציבור ולא לנהל על גבו מאבקים אישיים. אני סבור כי אל לחברי ועדה להחרים ישיבות כאמצעי לחץ להישגים פוליטיים. זהו מנהג פסול שיש לגנותו. מנגד אני שמח כי ראש העיר יוסי נשרי, הטיל את כל כובד משקלו כדי לסייע לי לכנס את הוועדה ולהפעילה לטובת הציבור.

בניגוד למה שפורסם, לא מתקיים ולא מתוכנן להתקיים לגבי כל הליך של שימוע.

הכותב הוא יו"ר הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה אונו.