המחוזית החליטה על שינוי גבולות מרחבי התכנון באיזור הכרמל

לנוכח איחוד הרשויות המקומיות באיזור * נדחתה התנגדות טירת כרמל להעברת המחנה הצבאי 137 לשטח מורדות כרמל

שטח עתלית יעבור ממרחב התכנון המקומי מורדות הכרמל אל מרחב התכנון חוף הכרמל - כך החליטה הוועדה המחוזית חיפה לתכנון ובנייה, בישיבתה האחרונה. זאת, בהמשך להחלטה לאחד את עתלית לתוך המועצה המקומית האזורית חוף כרמל.

כמו כן, החליטה הוועדה המחוזית לצרף את שטח כפר גלים למרחב התכנון המקומי חוף כרמל, למעט רצועה ברוחב של 45 מטר בצפון השטח, אשר תצורף למרחב תכנון מקומי מורדות כרמל, בהתאם לתיקון תחום השיפוט טירת כרמל.

כמו כן החליטה הוועדה המחוזית, כי מרחב התכנון המקומי מורדות כרמל יורחב על-ידי צירוף שטח מתחם החותרים, תוך העברתו ממרחב תכנון מקומי חוף כרמל, בהתאם למפת ועדת החקירה של משרד הפנים. שטח זה יועבר מחוף כרמל למורדות כרמל. עוד החליטה הוועדה המחוזית, כי מרחב תכנון מקומי מורדות כרמל יורחב על-ידי צירוף שטח המחנה הצבאי 137, המצוי בסמוך לטירת כרמל ונכלל בשיטחה, וזאת בהתאם להחלטת שר הפנים לגבי שינוי תחום השיפוט של המחנה.

הוועדה קיבלה את החלטותיה אחרי שנועצה ברשויות הנוגעות בדבר - חוף כרמל, טירת כרמל, עתלית, כפר גלים וכן עם הוועדה המקומית מורדות הכרמל.

המחוזית החליטה, כי הביצוע בפועל של השינויים במרחבי התכנון ייערך במקביל לתיקוני תחומי השיפוט. בשלב ראשון ומיידי יתוקנו מרחבי התכנון כאמור לעיל, בהתאם לחוק איחוד הרשויות המקומיות.

ראש עיריית טירת כרמל, אריה פרג'ון, הגיש הסתייגות לגבי שיוך המחנה הצבאי 137 למורדות כרמל. הוועדה המחוזית ממליצה לדחות את עמדת פרג'ון, לנוכח הצורך בהתאמת מרחב התכנון לתחום השיפוט. זאת, בהתאם להחלטת שר הפנים, אברהם פורז. לדברי הוועדה המחוזית, המחנה הצבאי אינו מיועד בעתיד הקרוב לפינוי, ולכן אין חשיבות תכנונית בהעברת השטח. לדברי הוועדה, אם וכאשר יוחלט על העתקת המחנה הצבאי, יהיה טעם במינוי ועדת חקירה חדשה שתדון בסוגיה זו. פרג'ון טען מנגד, כי השירותים הניתנים למחנה הצבאי הם מטעם העירייה.