המחוזית ירושלים דחתה השינויים בתוכנית קרית הלאום

לא אישרה את השינויים שהתבקשו בתוכנית מעון ראש הממשלה ומשרדי רה"מ

הוועדה המחוזית ירושלים לא אישרה את השינויים שהתבקשו בתוכנית מעון ראש הממשלה ומשרדי רה"מ בתוכנית קרית הלאום. הוועדה נימקה את החלטתה, כי לא ראוי לבצע שינויים נקודתיים בתוכנית ללא הגדרה מחודשת ותפיסה כוללת של התוכנית. לדעת הוועדה, התוכנית המתארית שאושרה בשנת 1993 עברה שינויים מהותיים, ויש לגבש מחדש תכנון כולל לקריית הלאום.

בהחלטתה ביקשה הוועדה מעיריית ירושלים להשתלב בגיבוש התפיסה הכוללת של קריית הלאום והשתלבותה בעיר. הוועדה מציינת, כי יש לבצע בחינה של הקצאת המשאבים הדרושים למבנים משרדיים במרכז העיר. הוועדה מדגישה, כי אינה רואה בחיוב את נדידת המשרדים הממשלתיים ממרכז העיר, שנחלש בין היתר עקב נטישת המשרדים הממשלתיים.

מינהל הדיור הממשלתי, יוזם התוכנית, ביקש לשנות באופן נקודתי את תוכנית מעון רה"מ ומשרדיו. על-פי התוכנית המקורית, מדובר בשני מגרשים מופרדים בכביש. השינוי המבוקש הוא איחוד שני המגרשים על-ידי ביטול הכביש הפנימי, בקשה שכאמור לא אושרה.

תוכנית קרית הלאום, על-פי התכנון המקורי, ביקשה לייעד קרקע שבין שדרות שז"ר, שדרות בן-צבי ושדרות רופין (בסמוך לביהמ"ש העליון ובנק ישראל) למטרת יצירת מוקד שלטוני-ארצי לרשויות השלטון הלאומיות. על-פי התוכנית מדובר בתוכנית הכוללת שימושים שונים, משרדים, מסחר, מגורים ומלונאות.

היקף הבנייה המקורי שתוכנן - 500 אלף מ"ר (ללא שטחי החניונים). התוכנית המקורית שונתה באופן נקודתי מספר פעמים. הוועדה סבורה, כי יש להכין תוכנית כוללת למתחם, ולהתאימו לצרכים חדשים ועתידיים שיתעוררו.