יו"ר ועדת הערר המחוזית: ההחלטה בהתנגדויות לתוכנית הקריה לא התקבלה רק מסיבה טכנית

מכחישה לחץ פוליטי * עיריית ת"א פועלת למשוך את התוכנית חזרה מוועדות התכנון

ההחלטה בדבר ההתנגדויות שהוגשו לוועדת הערר המחוזית בנושא מתחם דרום הקריה לא התקבלה רק מסיבה טכנית, ולא מכל סיבה אחרת. כך אמרו היום (ד') במשרד הפנים, בתשובה לשאלת "גלובס".

אתמול (ג') פורסם, כי עיריית ת"א פועלת למשוך את תוכנית מתחם דרום הקריה חזרה מוועדות התכנון, ובכך לבטלה במתכונתה הנוכחית, על מנת להתגבר על ההתנגדויות שהוגשו בנושא לוועדת הערר המחוזית ת"א.

במשרד הפנים מסרו, כי ההחלטה כבר התקבלה לפני למעלה משבועיים, ובשל חוסר קוורום בוועדה, בשל התעכבות מינוי נציג האדריכלים, היא טרם נמסרה.

יו"ר ועדת הערר המחוזית, עו"ד עפרה פרידמן, אמרה ל"גלובס", כי שר הפנים אברהם פורז לא התערב כלל בהחלטה, וכי רמיזות של גורמים מסוימים כאילו הופעלו עליה לחצים פוליטיים משוללי כל אחיזה במציאות, וכי הסיבה לעיכוב במתן ההחלטה היא טכנית בלבד.

התוכנית כוללת את המושבה הטמפלרית ההיסטורית שרונה, אשר חמישה מבנייניה מתוכננים להעתקה בשלמותם. לאחרונה זכתה חברת סולל בונה במכרז בהיקף 26 מיליון שקל להעתקת המבנים. במצב זה, תישאר בתוקפה התוכנית המאושרת הקיימת, המתירה בניית 250 אלף מ"ר והקובעת כי חמשת הבתים יהרסו.

על-פי התוכנית החדשה הנמצאת בדיונים, מתוכננים 498 אלף מ"ר שטחים עיקריים, כשמרביתם מיועדים לתעסוקה, ומיעוטם לבניית 600 יחידות דיור, שייבנו במגדלים מסביב לפארק בשטח 40 דונם.