המחוזית דורשת תסקיר סביבה לתוכנית המלון בחוף ראשל"צ

הוועדה המחוזית מרכז החליטה לדרוש עריכת תסקיר השפעה על הסביבה לתוכנית בשטח 285 דונם, הגובלת ברצועת החוף של ראשון לציון, עליה מתוכננת בניית 1,155 חדרי מלון בגובה 17 קומות, ובניית 928 יחידות למגורים בבניינים בגובה 24 קומות.

התוכנית נדונה בעבר במועצה הארצית, שהחליטה לדרוש להכניס בה שינויים, בין השאר הגדלת היקף חדרי המלון על חשבון המגורים; שמירת מצוק הכורכר; הגדלת הרווחים בין המבנים ויצירת פתח לים; רצף בלתי מופר על חוף הים וצמצום שטח הבנייה. הוועדה תדון שוב בתוכנית לאחר השלמת תסקיר ההשפעה על הסביבה.

עוד החליטה הוועדה על הקמת ועד היגוי לתכנון עמק לוד, וזאת על סמך נתונים לפיהם אוכלוסיית האיזור, המונה כיום 5,050 נפש, תגדל עד 2020 ל-13 אלף נפש. ועדת ההיגוי תדון גם בתוכנית כפר חב"ד, שטרם נדונה בוועדה.

הוועדה החליטה להפקיד תוכנית לשינוי ייעוד 89 דונם קרקע חקלאית בצריפין לייעוד של תעשייה, משרדים ואחסנה, בשטח כולל של 97 אלף מ"ר, מהם 28 אלף מ"ר משרדים. תנאי ההפקדה כוללים אישור ולקחש"פ ושיקום ברכות החמצון. הוועדה לא קיבלה את דרישת המשרד לאיכות הסביבה להתנות את אישור התוכנית בהשלמת החיבור למערכת הביוב האזורית.