קק"ל תגייס מיליארד שקל להתיישבות יהודית בנגב

קרן קיימת לישראל צופה לגייס סכום של מיליארד שקל בחמש השנים הקרובות, על מנת לסייע בהקמת פרויקטים להתיישבות יהודית בנגב. מדובר במספר פרויקטים התיישבותיים, שמטרתם המוצהרת היא להגדיל את מספר היישוביים היהודיים בנגב, אך בעיקר יישובים שיתבססו על חקלאות ותיירות.

כך מסר יו"ר קק"ל, יחיאל לקט. לדבריו, במסגרת כנס ראשי קק"ל בעולם, שהתקיים במהלך השבוע שעבר, מצפה קק"ל לסכם עם מנהיגי העולם היהודי בתפוצות על גיוס תרומות בהיקף של מיליארד שקל, כדי לממן פרויקטים של התיישבות בנגב.

למעלה מ-350 מנהיגים יהודיים מ-34 מדינות, בראשות נשיא קק"ל ארה"ב, רונלד לאודר, הגיעו לארץ להשתתף בכנס ראשי קק"ל - זהו מספר המשתתפים הגדול ביותר בכנס מעולם. בין המדינות ניתן לכלול את ארה"ב, איטליה, צרפת, אוסטרליה, דרום אפריקה, צ'ילה, ברזיל ועוד. משתתפי הכנס מהווים את ראשי המנהיגות היהודית של קרן קיימת בעולם, וביניהם תורמים מרכזיים, נשיאי קק"ל, אנשי עסקים ועוד.

לקט הוסיף, כי "קק"ל רואה בנגב איזור בעדיפות לאומית עליונה, ולכן השקיעה בחמש השנים האחרונות למעלה מחצי מיליארד שקל מכספי תרומות בפיתוח ההתיישבות והחקלאות באיזור, המהווה 60% משטחה של מדינת ישראל -אך רק 8% מאוכלוסייתה מיושב בו".

עוד אמר לקט, כי "על רקע האנטישמיות הגוברת בעולם והמשבר הכלכלי העולמי, מפתיע מספר המשתתפים בכנס, ומעיד על תמיכתם של ראשי הקהילה היהודית בישראל ובהתיישבות היהודית בנגב".

המשלחת נפגשה במהלך הימים האחרונים עם שורה של שרים ואנשי ציבור, ביניהם מ"מ ראש הממשלה ושר התמ"ת, אהוד אולמרט, שר התיירות, בני אילון, השר לענייני ירושלים והתפוצות, נתן שרנסקי, ח"כים ואנשי ציבור.

לדברי לקט, נושא ההתיישבות היהודית בנגב עמד במרכז הכנס, שהיה בסימן "בונים את העתיד", ובמסגרת זו סיירו המשתתפים במשך יומיים בפרויקטים שפיתחה קק"ל בדרום באמצעות הכספים שגויסו על-ידי ראשי קק"ל בעולם בשנים האחרונות.

בשנים האחרונות הגבירה קק"ל, כמו גם הסוכנות היהודית, את מעורבותה בגיוס תרומות וכספים לצורך התיישבות יהודים בנגב ובערבה. על-פי תוכנית רב שנתית שגיבשה הנהלת קק"ל, פיתוח הנגב והקמת יישובים יהודיים עומד בראש סדר העדיפות.