בעלי הקרקע בכיכר המדינה הגישו ערר עוד לפני ההחלטה במקומית

בעלי הקרקעות בכיכר המדינה לא המתינו להחלטת הוועדה המקומית, והגישו עררים עוד בטרם התקבלה ההחלטה. ועדת הערר המחוזית תחל לדון בנושא בשבוע הבא.

לאחרונה דחתה הוועדה המקומית ת"א את התביעות שהוגשו לה בעקבות מתן תוקף לתוכנית כיכר המדינה (תא/2500), בהיקף של 375 מיליון שקל, שהוגשו על-פי סעיף 197 לחוק התכנון והבנייה על-ידי בעלי נכסים בכיכר. נטען לירידת ערך הנכסים כתוצאה מאישור תוכנית הבנייה בכיכר.

תביעות הפיצויים הוגשו כבר בתחילת אוגוסט 2003, אך למרות הקביעה בחוק, כי החלטת הוועדה המקומית צריכה להינתן תוך 90 מיום הגשת התביעות, הוועדה המקומית לא נתנה את החלטתה עד לאחרונה. משרדי עוה"ד המייצגים את הנתבעים ניצלו האפשרות על-פי פסיקת בתי המשפט, והגישו את העררים לוועדת הערר.

התובעים מתחלקים לשתי קבוצות עיקריות: בעלי נכסים במעגל הפנימי של הכיכר, שעליהם חלה התוכנית ושרק חלקם הגישו כבר עררים, ובעלי נכסים במעגל החיצוני, קרי בעלי דירות וחנויות, שרובם כבר הגישו את העררים לוועדת הערר. התובעים במעגל החיצוני מיוצג על-ידי משרד עו"ד שוב, תובעים נוספים מיוצגים על-ידי משרד עו"ד פישר-בכר-חן, ועוה"ד הרטבי-בורנשטיין-בסון.

בהחלטה של ועדת הערר מ-12 בפברואר הוחלט, כי הדיון בעררי המעגל החיצוני והפנימי לא יאוחדו, מכיוון שרוב העררים של המעגל החיצוני כבר הוגשו. הוועדה תדון ראשית בעררים של המעגל החיצוני, ולאחר מכן בעררי המעגל הפנימי. משרד עוה"ד שוב מסר, כי דחיית התביעות על-ידי הוועדה המקומית הייתה צפויה.