ת"א: אושר מגדל מגורים בן 28 קומות במתחם סוטין במקום בית התק"מ

התכנון נעשה בהסכמה מוקדמת עם תושבי האזור

הוועדה המקומית ת"א אישרה בשבוע שעבר את תוכנית מתחם סוטין בצפון העיר, במקום בית התק"מ הישן, למגדל בן 28 קומות על שטח של 2.6 דונם ביוזמת חברת נוה שוסטר ובתכנון משרד האדריכלים רוטמן-רז.

על פי התוכנית, ייהרס בית התק"מ ותחתיו יוקם מגדל מגורים שיכלול כ-75 יח"ד בנות 100 מ"ר בממוצע, סה"כ כ-7,500 מ"ר. הצפיפות במקום גבוהה יחסית והיא תעמוד על כ-30 יח"ד לדונם, סה"כ זכויות הבנייה יעמדו על 280%.

התוכנית הוצגה תחילה בפורום מהנדס העיר בסוף שנת 2001 כמגדל מגורים בן 22 קומות עם 320% בנייה. לאחר מספר שינויים, הוצגה התוכנית בטרם הבאתה לדיון בוועדה המקומית בפני תושבי האיזור, במסגרת מאמצים להבנה מוקדמת בין היזמים לדיירים, והם בחרו בחלופה המועדפת עליהם, חלופה המקובלת גם על אגף ההנדסה בעירייה.

בנוסף קבעה הוועדה, כי לא תתאפשר הגדלת הצפיפות במקום, בכלל זה תוספות על פי "תיקון שבס". התוכנית כוללת גם שטח פרטי פתוח (שפ"פ) בגודל דונם, שיכלול זיקת הנאה לציבור וישמש כשצ"פ לכל דבר.

לדברי יו"ר סיעת הירוקים וסגן ראש העיר, פאר ויסנר, מדובר בפריצת דרך, שכל האיזור יהפוך לאיזור מגדלים. "אני מעדיף מגדלים צפופים עם הרבה ירוק בעיניים מאשר בנייה נמוכה ללא ירוק כלל. שיתוף הפעולה בין התושבים, ליזם ולעירייה היה מוצלח במקרה זה, ואני מקווה שכך יהיה בעתיד בפרויקטים דומים בהם ניתן ליישם שיטה זו".