תביעת פיצוי: אפרים אליהו תובע 2.8 מיליון ש' מחולון

אליהו הוא בעל 42% בקרקע. הבעלים האחרים הם פעיל הבורסה יהודה צדיק 42%, ויריב בן-אליעזר 6%. אם יגישו גם צדיק ובן-אליעזר תביעות פיצויים, יגיע סך התביעה הכוללת ל-6.7 מיליון שקל, כמפורט בהמשך

איש העסקים והנדל"ן אפרים אליהו תובע מוועדת התכנון והבנייה בחולון 2.8 מיליון שקל, בגין ההחלטה לסלול כבישים על מגרשים בשטח של 43.6 דונם, בבעלותו החלקית. התביעה הוגשה לפי סעיף 197 לחוק התכנון והבנייה, המאפשר לבעלי קרקעות לתבוע פיצויים בגין ירידת ערך נכסיהם עקב אישור תוכנית בנייה חדשה.

אליהו הוא בעל 42% בקרקע. הבעלים האחרים הם פעיל הבורסה יהודה צדיק 42%, ויריב בן-אליעזר 6%. אם יגישו גם צדיק ובן-אליעזר תביעות פיצויים, יגיע סך התביעה הכוללת ל-6.7 מיליון שקל, כמפורט בהמשך.

המגרשים נמצאים במזרח חולון, מול פונדק הסיירים ומדרום לתחנה המטאורולוגית, וייעודם כיום חקלאי. הוועדה המקומית החליטה לשנות את ייעוד הקרקע לכבישים, כדי להקים מחלף ולהרחיב את הכבישים הסמוכים. התביעה הוגשה באמצעות עוה"ד יצחק מיוחס ומוטי איצקוביץ.

השמאי יעקב אלמוג קבע, כי שווי הקרקע במצבה הנוכחי הוא 85-50 אלף דולר לדונם. עם שינוי הייעוד לכבישים, מאבדת הקרקע את כל ערכה, כפי שקבע בעבר גם בית המשפט העליון. שווי הקרקע כיום 6.7 מיליון שקל, ומזה חלקו של אליהו הוא 2.9 מיליון שקל.

אליהו, צדיק ובן-אליעזר חכרו את הקרקע לפני עשרות שנים ממינהל מקרקעי ישראל, בחוזה שיסתיים ב-2008. לדעתם, יאריך המינהל באופן אוטומטי את החוזה ב-49 שנים נוספות, כך שיש הצדקה לדרישת הפיצויים שלהם.

הוועדה המקומית עדיין לא הגיבה על התביעה. עו"ד איצקוביץ אמר ל"גלובס", כי בעלי מגרשים נוספים באיזור מנהלים אתו מגעים כדי להגיש תביעות דומות.

זוהי תביעה נוספת בשורת תביעות, בסכום כולל של עשרות מיליוני שקלים, שהוגשו בשבועות האחרונים נגד עירית חולון. רוב התביעות הוגשו על-ידי מאות משפחות המתגוררות במערב העיר, בשל ירידת ערך דירותיהן כתוצאה מסלילת הכביש המהיר בין צומת וולפסון לצומת קוממיות.