נדחו ההתנגדויות למגדל בגובה 65 קומות על מגרש של "ידיעות אחרונות" בדרך פ"ת בת"א

נדחו ההתנגדויות גם לתוכנית מתחם איכילוב - שני בניינים של 27 קומות * יוחזרו לוועדה המחוזית

הוועדה המקומית לתכנון ובנייה ת"א דחתה היום (ד') את ההתנגדויות לתוכנית לבניית גורד שחקים בן 65 קומות על מגרש ידיעות אחרונות, ברחוב דרך בגין (לשעבר דרך פ"ת) פינת נח מוזס, בסמוך לנתיבי איילון. בכך מחזירה הוועדה את התוכנית לוועדה המחוזית ת"א, לאישור סופי.

התוכנית מאפשרת תוספת בנייה של 30 אלף מ"ר, שתתווסף לבניין הקיים, ששטחו 13 אלף מ"ר. כ-10,000 מ"ר מהפרויקט מיועדים למגורים, והשאר למשרדים. מתכנן הפרויקט הוא האדריכל צבי גבאי, שתכנן את הקניון והתחנה המרכזית של רחובות, ואת אחד הבניינים בבורסה ברמת-גן.

זכויות אלה מהוות 450% משטח המגרש. בית ידיעות אחרונות החדש יהיה גבוה ב-15 קומות ממגדלי עזריאלי, וזהה בגובהו לבניין אגד שייבנה בסמוך, שאף הוא יתנשא לגובה של 65 קומות.

הפרויקט כולל חמישה מרתפי חניה, ועוד חמש קומות חניה על-קרקעיות, ובהן 500 מקומות חניה. כאשר תוקם הרכבת הקלה, בצומת שאול המלך ודרך בגין (הקו האדום), יוסבו קומות חניה אלה למשרדים ולמסחר, ובכך ניתן יהיה להקטין את תקן החניה, כמתחייב מהפעלת הסעת המונים.

עוד דחתה היום הוועדה המקומית תל-אביב את ההתנגדויות לתוכנית מתחם איכילוב, והחזירה את התוכנית לוועדה המחוזית תל-אביב לאישור סופי.

התוכנית הכוללת למתחם בית החולים איכילוב משתרעת על 60 דונם של מינהל מקרקעי ישראל והעירייה. התוכנית מוסיפה על התוכניות החלקיות שאושרו בעבר זכויות בנייה בהיקף של 274% במקום 247%, היא מגדילה את השטח הבנוי ב-16 אלף מ"ר ל-165 אלף מ"ר, וכן מאשרת תוספת של 200 מקומות חניה.

התוכנית המאושרת מתירה בניית שני מגדלים בני 27 קומות: האחד - הוספת 25 קומות מעל בית היולדות ע"ש ליס, שישמש להרחבת בית היולדות, והשני ישמש למגורי אחיות וסגל, שייבנה מעל אגף בית הספר לאחיות.

סה"כ מתירה התוכנית שטחים עיקריים בתחום בית החולים בשטח כולל של 195,741 מ"ר.