קרובה לליבו של ראש הממשלה

שרון הפך בשנה האחרונה את לוד לפרויקט לאומי. הוא הגיע לעיר לסיורים תכופים ולחץ באופן אישי על פקידים ומהנדסים לאשר תוכנית שאפתנית להקמת 19 אלף יחידות דיור

העיר לוד היא אחת משלוש הערים, בנוסף לעכו ודימונה, עליהן הכריז ראש הממשלה, אריאל שרון, ככאלה שיזכו לטיפול אישי שלו. שרון מבקר בחודשים האחרונים כמעט אחת לחודש בכל אחת משלוש הערים שנבחרו לקבלת סיוע מיוחד במשרד ראש הממשלה. במסגרת זו, נעשה מעקב דקדקני אחרי רשימת פרויקטים המבוצעים בעיר בכל תחומי החיים.

במקביל, ובלי קשר כמובן, היחידה הארצית לחקירות הונאה משלימה בימים אלה את חקירתה בדבר הקשרים בין שרון היזם דוד אפל ותוכניות נדל"ניות באיזור לוד. על-פי החשדות לכאורה, שרון פעל (כאשר כיהן כשר התשתיות) לקידום תוכנית פיתוח ללוד - תוך ידיעה ברורה שאחד המרוויחים המרכזיים ממנה הוא מקורבו אפל.

שרון הפך בשנה האחרונה את לוד לפרויקט לאומי. הוא הגיע לעיר לסיורים תכופים ולחץ באופן אישי על פקידים ומהנדסים לאשר תוכנית שאפתנית להקמת 19 אלף יחידות דיור.

אפל קנה בשעתו ממושב גינתון 1,500 דונם של אדמה חקלאית ליד נתב"ג, המוגדרת מבחינה סטטוטורית כ"נוף כפרי פתוח", תמורת 24.5 מיליון דולר. הרעיון של אפל היה להקים פרויקט ענק של מגורים-מסחר, ובו אלפי יחידות דיור. בוועדה המחוזית מרכז היתה התנגדות נחרצת לתוכנית, ואילו עיריית לוד תמכה בה.

בצד התכנוני קיבל אפל סיוע משר הפנים דאז, אלי סויסה. בניגוד להמלצה של ועדת גבולות, צירף סויסה את אדמות גינתון לתחום השיפוט של לוד.

ראש עיריית לוד לשעבר, מקסים לוי המנוח, תמך בתוכנית ואף רצה לצרף את השטח למרחב התכנון של לוד, כדי להתגבר על ההתנגדות התכנונית בוועדה המחוזית.

ראש העיר הנוכחי, בני רגב מהליכוד, התומך בגלוי בתוכנית גינתון, נחקר בחשד לכאורה לקבלת שוחד מאפל במסגרת מסע הבחירות המוניציפליות.