יהוד: המחוזית המליצה להפקיד תוכנית פינוי-בינוי ל-1,342 יח"ד

ראש עיריית יהוד-מונוסון, יוסי בן-דוד, אמר: "האישור הוא בבחינת הגשמת חלום עבורי. בטוחני כי התוכנית תשנה את פניה של העיר, תמשוך אוכלוסיה חדשה ואיכותית, ותשיב ליהוד את מעמדה כבעבר"

תוכנית פינוי-בינוי מרכז יהוד עשתה צעד נוסף בדרך לאישור. ב-17 במארס המליצה הוועדה המחוזית מרכז להפקיד התוכנית. התוכנית, אשר הוגשה במסגרת התחדשות עירונית, הינה הגדולה והמורכבת ביותר המצויה בשלב תכנוני מתקדם. מורכבות התוכנית נובעת משילוב בנייה למסחר לצד בנייה רוויה למגורים, במעטפת של פרויקט פינוי-בינוי.

התקדמות או כשלון של פרויקט מרכז יהוד יהיו בבחינת סמן ימני של התחום כולו. באם תאשר הוועדה המחוזית את התוכנית, יוצאו לשיווק מתחמים במכרזים נפרדים. על היזם תוטל משימת פינוי התושבים, ובתמורה יבנה 4-3.5 יח"ד כנגד כל דירה שיפנה. דירה חדשה אחת תימסר לכל משפחה מפונה, והיתר ישווקו בשוק החופשי. בסה"כ מתוכננות להיבנות 1,342 דירות למגורים, ו-7,500 מ"ר למסחר.

ראש עיריית יהוד-מונוסון, יוסי בן-דוד, אמר: "האישור הוא בבחינת הגשמת חלום עבורי. בטוחני כי התוכנית תשנה את פניה של העיר, תמשוך אוכלוסיה חדשה ואיכותית, ותשיב ליהוד את מעמדה כבעבר".

עזריאל רגב, העומד בראש החברה המנהלת את הפרויקט: "המלצת הוועדה להפקיד את התוכנית הינה צעד מבורך. הדיון היה קצר וענייני. נדרשנו לבצע מספר תיקונים, וביניהם הגדלת המרחק בין בנייני הקומות. כמו כן, נדרשנו לתאם עם מינהל מקרקעי ישראל את כל הקשור לקרקעות, מתחמי השיווק ושלבי הביצוע. אנו ניישם את דרישות הוועדה, כנראה לאחר תקופת החגים, ובכך נכשיר את הקרקע לאישור הסופי".