אולמרט תוקף: לחלק מוועדות התכנון אין זכות קיום; מתכנן רפורמה במינהל

במוקד הרפורמות תיבחן הפרדת פעילות קק"ל מניהולו של המינהל וצמצמום מעורבותו בתחום התכנון

לחלק מוועדות התכנון אין זכות קיום והן צריכות לעבור מן העולם. מערכת התכנון מיושנת, ארכאית ולא רלוונטית. כך אמר היום (ג'), שר התמ"ת ומ"מ ראש הממשלה, אהוד אולמרט, בכנס "ממשל חדש בישראל" במרכז הבינתחומי בהרצליה.

לדבריו, ועדות התכנון הן צוואר בקבוק. "מניסיון והיכרות אישית, חלק מהוועדות לא רציניות ולא מקצועיות". לדבריו, בוועדות מתגלה חוסר יעילות רב. "אין סיבה שתוכניות בנייה יתקעו בוועדות 7,8 ו-12 שנים", אמר.

בנוסף, אולמרט הכריז על רפורמה כוללת במינהל מקרקעי ישראל. כבר בימים הקרובים, ימונה צוות בראשות יעקב גדיש שיגבש המלצות תוך חודש.

במוקד הרפורמות תיבחן הפרדת פעילות קק"ל מניהולו של המינהל וצמצמום מעורבותו בתחום התכנון.

לדברי אולמרט, יש לצמצם את פעילותו של מינהל מקרקעי ישראל, כך שיתרכז במספר נקודות עיקריות. לטענתו, המינהל לא מסוגל להתמודד עם היעדים המרכזיים שלו. "התפקיד החשוב ביותר של המינהל הוא לשווק את קרקעות המדינה על מנת למלא יעדים של מדינת ישראל, לא יכול להיות מצב בו המינהל משווק 15 אלף יחידות בשנה", אמר.

אולמרט אמר, כי "החלטות המינהל בנושא הקרקעות היו צודקות, בית המשפט העליון טעה בפסיקה בבג"ץ הקרקעות". אולמרט אמר עוד, כי למרכיב ההתיישבותי היה משקל רב ערך ויש מקום לתת לערך הזה משקל. "מקרקעי ישראל אינם מלאי עסקי של מדינת ישראל - הם נכס לאומי".

לדבריו, מועצת מינהל מקרקעי ישראל מוסמכת לעשות בקרקע שימוש, ורק אם יש סטייה מהותית מהקריטריונים, יוכל ביהמ"ש להתערב בהחלטות.