עודכנו גבולות מחוזות משרד הפנים: כל רשות תתפרס במחוז אחד בלבד

העבודה בוצעה במינהל התכנון במשרד הפנים, בשיתוף המינהל לשלטון מקומי והלשכה המשפטית במשרד. במשרד הפנים ביקשו להדגיש, כי אין בעדכון גבולות המחוזות לשנות את גבולותיהן של הרשויות המקומיות

ועדת השרים לענייני פנים ושירותים אישרה היום (א') את עדכון גבולות מחוזות מדינת ישראל. עד היום, היתה אי בהירות קשה לגבי הניסוחים הקיימים בדבר החקיקה הקיים עוד משנת 1957, המגדירה את גבולות הנפות והמחוזות, וכך היה צורך במהלך השנים בשינויים תכופים לדבר חקיקה, שחלקם לא בוצעו. עבודה זו יצרה קשיים בנוגע לפעילות משרד הפנים ולהפעלת סמכותו, ולגופי התכנון ולרשויות מקומיות בכל הנוגע לזיהוי תחומי המחוזות השונים, ובכלל זה מול מינהל מקרקעי ישראל, שמחוזותיו אינם חופפים לאלו של משרד הפנים.

על מנת לענות על בעיות מסוג זה, הוכנה עבודה להתוויה מחדש של גבולות המחוזות על בסיס גבולותיהן התקפים של הרשויות המקומיות, תוך תיקון עיוותים ויצירת מצב בו תחום רשות מקומיות יהיה במחוז אחד בלבד.

עובדה זו הביאה לכך, שתחום שיפוטן של מספר רשויות שנחלק לפני התיקון בין שני מחוזות - הועבר כולו למחוז אחד. כך למשל, עד היום החלקים שצורפו לפני מספר שנים לעיר אשדוד המצויה במחוז דרום, היו בתחום השיפוט של מחוז מרכז, ועתה כל שטח שיפוטה יהיה במחוז דרום.

העבודה בוצעה במינהל התכנון במשרד הפנים, בשיתוף המינהל לשלטון מקומי והלשכה המשפטית במשרד. במשרד הפנים ביקשו להדגיש, כי אין בעדכון גבולות המחוזות לשנות את גבולותיהן של הרשויות המקומיות. את הגבולות החדשים ניתן למצוא גם באתר משרד הפנים .www.pnim.gov.il.