אושרה הקצאתם של 2,500 דונם להקמת פארק תעשייה ישראלי-פלשתיני בדרום

הפארק - תוכנית של סטף ורטהיימר; חלקו יוקם סמוך לכרם שלום בנגב

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה בדרום אישרה את התוכנית של התעשיין סטף ורטהיימר להקצאת מתחם מקרקעין של 2,500 דונם להקמת פארק תעשייה משותף, ישראלי - פלשתיני, בתחום המועצה האיזורית אשכול, בנגב המערבי.

איזור התעשייה יוקם סמוך לכרם שלום ובצמוד אליו יוקם איזור תעשייה בתחום הרשות הפלשתינית. לאחר קבלת אישור המועצה הארצית לתכנון ובנייה יחל התכנון המפורט של איזור התעשייה.

התוכנית להקמת פארק התעשייה בצד הפלשתיני, הוכנה ונבחנה כלכלית על- ידי סוכנות הממשל האמריקאי לפיתוח בינלאומי, בשיתוף עם הרשות הפלשתינית לאיזורי תעשייה וסחר חופשי.

הפארק הישראלי מקודם כפרויקט משותף למועצה האיזורית אשכול ולוורטהיימר, ובתמיכה וסיוע של משרד התעשייה, המסחר והתעסוקה.

בצידו הישראלי של הפארק יוקמו מפעלים עתירי ידע, בתחומי ההיי-טק, המתכת והפלסטיקה האוטומטית, ובצידו הפלשתיני מתוכננים הקמת מפעלי מזון, טקסטיל, אלקטרוניקה, תכנות ותרופות. כל המפעלים יתוכננו כך שלא יגרמו לזיהום סביבתי. מרבית תוצרת המפעלים, משני צידי הגבול, יהיו לייצוא.

הפארקים בצד הישראלי ובצד הפלשתיני, יוקמו במתכונת פארקי התעשייה בתפן ובעומר, והם יכללו מכללה אקדמית. הפארק יוקם בסיוע מימון בינלאומי לקידום שיתוף הפעולה בין ישראלים ופלשתינים.

ראש המועצה האיזורית אשכול, אורי נעמתי, מסר שכשתושלם הקמתו של פארק התעשייה יועסקו בו אלפי עובדים ישראלים ופלשתינים, רובם בעלי הכשרה אקדמאית. לדבריו, אין ספק שלאחר שהמצב המדיני והביטחוני ישתפר יזנק כל האיזור קדימה. "הפארק נמצא בצומת אסטרטגי של מפגש גבולות של ישראל, מצרים והרשות הפלשתינית, ובסמוך לנמל תעופה ונמל ימי שמתוכנן לחוף עזה. יהיו לו את כל הנתונים להצליח", אמר.