רחובות: המחוזית מאמצת עקרונית את הרחבת שטח העיר בהתאם לתמ"מ

עוד הודיעה הוועדה, שאינה רואה בחיוב הקמת בית עלמין חדש בצפון העיר, בצמוד לשמורת הטבע, וכי היא תומכת בהרחבת בית העלמין הקיים

הועדה המחוזית מרכז הודיעה, שהיא מאמצת באופן עקרוני תוכנית להרחיב את שטח העיר רחובות לכיוון צפון-מזרח ולכיוון דרום - עד לדרך 40. יחד עם זאת הדגישה הוועדה, שהיקף השטחים וקידומם יבוצע בהתאם לתנאים שנקבעו בתוכנית המתאר המחוזית (תמ"מ) 21/3.

עוד הודיעה הוועדה, שאינה רואה בחיוב הקמת בית עלמין חדש בצפון העיר, בצמוד לשמורת הטבע, וכי היא תומכת בהרחבת בית העלמין הקיים.

באשר למובלעות החקלאיות של שטחי המועצה האזורית ברנר, החליטה הוועדה, שיש לבחון את השימוש של שטחים אלה, ולעודד שיתוף פעולה בין הרשויות.

עוד הוחלט, שלאחר אימוץ תוכנית האב, תועבר התוכנית למועצה הארצית, לאישור תוספת השטחים המיועדים לפיתוח עירוני על חשבון שטחים המוגדרים כנוף כפרי פתוח. במקביל, הודיעה הוועדה שתדון בתוכנית נווה חבצלת רק לאחר אישור תוכנית האב של רחובות.

תוכנית חבצלת, בסמוך לבית החולים קפלן, משתרעת על-פני שטח של 850 דונם וכוללת 2,065 יחידות דיור בבנייה רוויה וצמודת קרקע, וכן שטחי מסחר ושירותים בשטח כולל של 270 אלף מ"ר.

רוב השטח מוגדר כיום כחקלאי ונוף פתוח, ורק חלקו הצפון-מזרחי מיועד למגורים.

החלטת הוועדה הוסברה בכך שהתוכנית אינה תואמת את התכנון המוצע ביחס לשטח, וכי היא מותירה מובלעת של שטח חקלאי בינה לבין הפיתוח העירוני של צפון רחובות.