ת"א: נקבעו עקרונות מדיניות חדשים לבנייה ופיתוח ברחוב הרכבת

על-פי עקרונות התכנון שאומצו, לא ניתן יהיה להתייחס לקטע זה כאל רחוב עירוני רגיל, הן עיצובית והן תפקודית. הציר יופרד בין איזור לתנועה ואיזורי שירות. חזית המבנים משני צידי הרחוב תהיה ייצוגית, ועיקר פעילות הולכי הרגל והמסחר במפלס הקרקע תופנה לעורף

הוועדה המקומית ת"א אישרה בשבוע שעבר שורה של עקרונות מדיניות מנחים לבנייה ופיתוח ברחוב הרכבת בדרום העיר, בין גשר לה-גרדיה וצומת דרך פתח-תקווה (דרך בגין). החודש גם יחלו העבודות במחלף לה-גרדיה המחודש (ראו ידיעה נפרדת בעמוד 13).

איזור רחוב הרכבת מצוי כיום במצב פיסי וסביבתי ירוד במיוחד. מרבית המבנים לאורך הרחוב ישנים ורעועים. התוכנית למחלוף הגשר תמסד בעתיד הקרוב את האיזור כציר תנועה מרכזי, עמוס ורחב. לדברי מהנדס העיר, דני קייזר, בקטע האמור רחוב הרכבת חוצץ בין שכונת נווה שאנן ואיזור התעסוקה מצפון. "נתק זה מדאיג במיוחד לאור הבעיות החברתיות והסביבתיות הקשות בשכונה ובאיזור התחנות המרכזיות לצידה".

על-פי עקרונות התכנון שאומצו, לא ניתן יהיה להתייחס לקטע זה כאל רחוב עירוני רגיל, הן עיצובית והן תפקודית. הציר יופרד בין איזור לתנועה ואיזורי שירות. חזית המבנים משני צידי הרחוב תהיה ייצוגית, ועיקר פעילות הולכי הרגל והמסחר במפלס הקרקע תופנה לעורף.