משרד הפנים: מועצת אלעד והרב קריספל עוברים על החוק

לדברי היחידה, לא ניתן להבטיח שיינקטו על ידה הליכי אכיפה כלשהם, בשל אילוצים תקציביים קשים והעדר תקנים

היחידה לפיקוח על הבנייה מחוז מרכז שבמשרד הפנים טוענת, כי המועצה המקומית אלעד והעומד בראשה, הרב צוריאל קריספל, עוברים לכאורה על חוק התכנון ובנייה. לטענת היחידה, הם מבצעים עבודות בנייה ללא תוכנית מאושרת וללא היתר בנייה כדין.

לדברי היחידה, לא ניתן להבטיח שיינקטו על ידה הליכי אכיפה כלשהם, בשל אילוצים תקציביים קשים והעדר תקנים. לדבריה, החלק של היחידה לפיקוח על הבנייה במחוז המרכז, העוסקת במרחב האורבני בכל המחוז, מורכבת מאדם אחד בלבד. מכיוון שכך לא ניתן לצפות מתי יוכל להתפנות ולטפל בנעשה ביישוב אלעד.

עוד טוענת היחידה לפיקוח על הבנייה, כי קיים חוסר תקציבי בכל הקשור בהקצאת משאבים לטיפול והגשת כתבי אישום וכי על פי החלטת מקבלי המדיניות במשרד הפנים, מוקנית עדיפות להקצאת משאבים לפיקוח ואכיפה ביחס לעבירות בנייה ושימוש בשטחים פתוחים ובקרקעות חקלאיות מוכרזות.

טענותיה של היחידה לפיקוח על הבנייה הועלו במסגרת תגובה שהגישה לבית המשפט, כנדרש על ידי בית המשפט, בעקבות בקשה לצו מניעה זמני שהגישה עמותת שיכון הרבנים אלעד נגד המועצה המקומית והעומד בראשה.

בפנייה לבית המשפט טענה העמותה, כי בימים אלו ממש ומתוך "קדחת" הבחירות האופפת את העיר, פועלים המשיבים במרץ רב ובמבצעים עבודות בנייה במגרשים ציבוריים רבים בעיר. זאת, תוך התעלמות מוחלטת מהייעודים הספציפיים שנקבעו לאותם מגרשים ציבוריים בתוכנית בניין עיר תקפה.

השופט עוזי פוגלמן הוציא צו האוסר על ביצוע עבודות בנייה במגרשים נשוא הבקשה והאוסר על איכלוס המבנים.

בתגובה לבקשה, נטען על ידי חנן קרן, מנהל מחלקת ההנדסה באלעד, כי לא בוצעו ולא מבוצעות פעולות בנייה בשטח, לא הוצב מבנה זמני או אחר וכי המועצה והוועדה המקומית פועלים במסגרת החוק. (עת"מ 04/1600).