המגדל המרובע בעזריאלי חוזר למחוזית לאישור סופי

הוועדה המקומית ת"א קיימה בשבוע שעבר דיון מיוחד בהתנגדויות, בו נדונו שורת תוכניות גדולות. הוועדה דנה בתוכנית המגדל המרובע במרכז עזריאלי, וקיבלה חלק מההתנגדויות שהוגשו לתוכנית - חלקן על-ידי היזם, קבוצת קנית השקעות

הוועדה המקומית ת"א קיימה בשבוע שעבר דיון מיוחד בהתנגדויות, בו נדונו שורת תוכניות גדולות. הוועדה דנה בתוכנית המגדל המרובע במרכז עזריאלי, וקיבלה חלק מההתנגדויות שהוגשו לתוכנית - חלקן על-ידי היזם, קבוצת קנית השקעות.

כעת חוזרת התוכנית לוועדה המחוזית לאישור סופי, כך שמבחינה סטטוטורית היה זה הדיון האחרון, וכל שנותר ליזם אחרי האישור הפורמלי של הוועדה המחוזית הוא להגיש בקשה להוצאת היתרי בנייה, ולהתחיל בעבודות. במקרה זה, על קבוצת קנית השקעות להמתין לפני תחילת העבודות גם לפסיקת הבורר בעניינים מול העירייה, השופט בדימוס מאיר שמגר, בנושא התשלום לעירייה עבור שינוי התב"ע המקורית.

שורת התנגדויות נוספת שנדונה וחוזרת למחוזית לאישור היא תוכנית מתחם רסיטל. התוכנית מצויה בזרוע הצפונית של מרכז העסקים הראשי של ת"א. התוכנית מהווה חלק ממכלול תוכניות בשלבים שונים, ביניהן - מתחם עזריאלי, אגד, ידיעות אחרונות, תנובה-קופ"ח כללית, בית קרדן, בית גזית ועוד.

תוכנית אולמי רסיטל מאפשרת הקמת מבנה בגובה 24 קומות בשטח כולל של 16,240 מ"ר שטחים עיקריים, המיועדים לתעסוקה ומסחר וכן שטח מצומצם למגורים ו/או מלונאות.

תוכנית נוספת שנדונה, אך לא התקבלה לגביה החלטה סופית היא התוכנית למלון פאלאס, על חורבות מלון שרתון, לחוף ימה הצפוני של ת"א. היזם דוד טייג חכר לפני מספר שנים, לתקופה של 100 שנה, את מגרש המלון, בצפון רחוב הירקון.

התוכנית מציעה בניית מלון בן 23 קומות על מגרש בבעלות העירייה בשטח 12 דונם. את התוכנית תכנן משרד פייגין אדריכלים, והיזם מחברת אטבליסמנט נהל בע"מ. התוכנית קובעת זכויות למלון בן 600 חדרים על שטח עיקרי של 34,850 מ"ר עם 450% בנייה, ובהם עד 6,000 מ"ר למסחר ומסעדות.