מונתה ועדת חקירה לגבולות העיר אילת ומועצת חבל אילות

ראשי העיר באילת מנהלים זמן רב מאבקים ציבוריים כדי להעביר לתחום השיפוט המוניציפאלי של העיר שטחים חקלאיים הנמצאים בתחום השיפוט של המועצה האיזורית חבל אילות

מנכ"ל משרד הפנים, גדעון בר-לב, מינה ועדת חקירה לגבולות עיריית אילת והמועצה האיזורית חבל אילות שבערבה. בראש הוועדה תעמוד דינה רצ'בסקי ממינהל התכנון במשרד הפנים.

ראשי העיר באילת מנהלים זמן רב מאבקים ציבוריים כדי להעביר לתחום השיפוט המוניציפאלי של העיר שטחים חקלאיים הנמצאים בתחום השיפוט של המועצה האיזורית חבל אילות.

לדברי ראש העירייה הנוכחי, מאיר יצחק הלוי, השטח המצומצם של העיר מעכב פרויקטים ומיזמים בהיקפים גדולים. לדבריו, מספר ועדות שישבו על המדוכה בעניין זה קבעו כי צו השעה הוא להגדיל את שטח העיר.

אילת מבקשת ממועצת אילות שטחים בהיקף של 200 אלף דונם, פי שלושה משטחה המוניציפאלי כיום. מועצת אילות, הביעה את הסכמתה להעביר לתחום העיר אילת שטחי מקרקעין, אך מתנגדת בתוקף להעביר אליה שטחים בהיקף כה גדול.

על-פי תוכנית המתגבשת במשרד הפנים קיבוץ אילות ימשיך להיות מובלעת בתוך העיר אילת, כאשר רק השטחים למגורים של הקיבוץ יהיו בתחום העיר. בתמורה לשטחים חקלאיים יקבל הקיבוץ שטחים חילופיים, שאינם צמודים לתחום האורבאני של אילת.