המחוזית מקדמת תוכניות למאות יח"ד בישובים הערביים בצפון

בזמן הכנת תוכנית האב נעשתה בדיקה מעמיקה של צפי הגידול באוכלוסיה ובדיקת חלופות לתכנון פיזי של הרחבת הישוב. הוועדה דנה בתוכנית מספר פעמים והחליטה לאמץ את התוכנית

הוועדה המחוזית צפון דנה בישיבתה האחרונה בשתיים מתוכניות הבנייה המרכזיות למגזר הערבי באזור הצפון, אשר יבוצעו בשנים הקרובות.

בריינה, שליד נצרת, יוקמו בשנים הקרובות מאות יחידות דיור, בהתאם לתוכנית אב לפיתוח הכפר, שהובאה לאישור הוועדה המחוזית. התוכנית היא עד שנת 2020.

בזמן הכנת תוכנית האב נעשתה בדיקה מעמיקה של צפי הגידול באוכלוסיה ובדיקת חלופות לתכנון פיזי של הרחבת הישוב. הוועדה דנה בתוכנית מספר פעמים והחליטה לאמץ את התוכנית.

הוועדה המחוזית החליטה כי יש לקדם את התכנון ולהמליץ לולנת"ע לאשר את הרחבת השטח העירוני. בשלב זה, החליטה הוועדה שלא להפקיד תוכנית של 800 יח"ד, שתוכננה בישוב על פי בקשת יו"ר הוועדה המקומית.

הוועדה המחוזית דנה גם בתוכנית להקמת שכונת מגורים חדשה של 351 דירות בישוב איכסאל, הסמוך לעפולה. הוועדה החליטה, כי היא רואה את חטיבת הקרקע המוצעת כעדיפה לפיתוח הישוב, לעומת חלופה שהוצעה בעבר. הוועדה המחוזית החליטה, כי בעקבות כך יש לתקן את תוכנית האב, שגם לא אומצה בשעתו על ידי הוועדה המחוזית אלא רק על ידי הוועדה המקומית.

הוועדה המחוזית דנה גם בשימור ובפיתוח גרעין כפר ריחניה. הוחלט להפקיד את התוכנית במספר תנאים. בין היתר, הומלץ לשנות את אחוזי הבנייה, לשנות את השטחים המיועדים למבני ציבור, למחוק את היעודים למסחר ולתיירות ולשנות את דרכי הגישה.

הוועדה דנה גם בתוכנית המתאר של הישוב עין קניה, שבאזור החרמון, והחליטה להפקיד את התוכנית במספר תנאים, כמו אי שינוי היעוד של שטח שחודר לתוך שמורה; השטח לתעשיה יוצא משטח התוכנית ויתוכנן בנפרד; תוכנית דרכים תועבר למשרד התחבורה לאישור; תוגש תוכנית מפורטת לוועדה בנושא שטחי התיירות והנופש.