ת"א: אושרה תוכנית פיתוח הנמל

הוועדה המקומית ת"א אישרה בשבוע שעבר את תוכנית הפיתוח לנמל ת"א. מדובר בתוכנית פיתוח המהווה חלק מתוכנית הנמל הכוללת, עיר ימים לשעבר. שטח התוכנית הוא כ-100 דונם והקרקע היא בבעלות אוצר מפעלי ים, המדינה ועיריית ת"א. את התוכנית ערך משרד מייזליץ כסיף אדריכלים.

לפני מספר שנים הוחלט לשנות את פני האזור. הוועדה המקומית החליטה על מדיניות שימושים לאזור הנמל ואולמות שפך הירקון, שעיקריה הם מסעדות, מסחר, גלריות, מתקני שעשועים, ספורט ימי וכד'.

לדברי סגן ראש העיר ויו"ר הוועדה המקומית, דורון ספיר, הוועדה אישרה למעשה את התוכנית שזכתה במקום הראשון במסגרת תחרות אדריכלית שהתקיימה לאחרונה. "התוכנית מתייחסת לשטחים הפתוחים בנמל בלבד ומגדירה את אזורי הפיתוח. אין כל מניעה להתחיל מיידית בעבודות אלו, מאחר והוצאות ההיתרים בסמכותנו והעבודה יכולה להתבצע במקביל לאישור התוכנית הכוללת שהופקדה לאחרונה בוועדה המחוזית ת"א".

יו"ר סיעת הירוקים וסגן ראש העיר, פאר ויסנר, ציין, כי בחלק מהתוכנית מוצע פיתוח משולב עם אזורים ציבוריים ומזנונים פתוחים, ובחלק אחר מוצעת דרך משולבת להולכי רגל, רוכבי אופניים ורולר-בליידס: "המטרה שלנו היא להפוך את הנמל לקישור בין פארק הירקון לטיילת שתיצור רצועת נופש ופנאי אחת ארוכה".