הוד השרון: העירייה מבטלת תוכנית למתחם בית הנערה

התוכנית שבוטלה על ידי אדיב היא תוכנית ישנה, שעליה הוסכם בעבר בין שתי הרשויות, ואין היא מתייחסת למכרז הנוכחי

ראש עיריית הוד השרון, חי אדיב, החזיר את תיק "בית הנערה" לישיבת הוועדה לתכנון ובנייה "הדרים", וביטל את החלטת הוועדה הקודמת, שהתירה לבנות במתחם מאות יח"ד.

בשבוע שעבר פורסם במדור זה, כי בכוונת עיריית ת"א בעלת השטח, באמצעות הרשות לפיתוח כלכלי ואגף נכסי העירייה, לפרסם מכרז לעיסקת קומבינציה, על בסיס תב"ע חדשה, שתייעד 131.5 דונם במתחם.

ייעוד המתחם כיום הוא בחלקו לקרקע חקלאית ובחלקו האחר מבני ציבור, עיריית ת"א מעוניינת להשביח את הקרקע על שינוי ייעודו למגורים ולממש את זכויותיה במתחם המושבח.

התוכנית שבוטלה על ידי אדיב היא תוכנית ישנה, שעליה הוסכם בעבר בין שתי הרשויות, ואין היא מתייחסת למכרז הנוכחי, אך היא מהווה הצהרת כוונות - כך על פי אדיב בעצמו.

"אני כלל לא בטוח שיש מקום לבנייה רוויה במתחם. מבחינתי שכולו יישאר ירוק", אמר אדיב ל"גלובס". מקורות המקורבים לפרויקט ציינו, כי מדובר במדיניות של מו"מ וכי במתחם אכן ייבנו בסופו של דבר דירות מגורים. אותם גורמים ציינו, כי גם בוועדה המחוזית לתכנון ובנייה ת"א רואים את פיתוח המתחם לבנייה למגורים כמהלך נכון. אדיב אומר בתגובה, שהוועדה המחוזית לא תאפשר להעביר החלטה כזו.

מנכ"ל הרשות לפיתוח כלכלי של ת"א, תומר שרת, אמר, כי מדובר במכרז מורכב שיצריך שיתוף פעולה מלא של שתי הרשויות, עם היזם שיזכה במכרז. היזם, לדברי שרת, לא זוכה בתב"ע מאושרת, אלה הוא יצטרך לקדם במקום תוכנית חדשה, שתהיה מקובלת על כל הצדדים. "המכרז מחייב יכולת ביצוע מוכחת, איתנות פיננסית והיקפי שיווק דירות גבוהים. יחד עם זאת יש בה פוטנציאל כלכלי לא מבוטל", ציין שרת.

מנהל אגף נכסי העירייה, אלי לוי מסר ל"גלובס", כי על פי המכרז שיפורסם מותנית עיסקת הקומבינציה באישור תוכנית בניין עיר, שתייעד את המתחם למגורים ותכלול קיבולת בנייה שלא תפחת מהיקף מינימלי של מספר יחידות דיור, כפי שייקבע בתנאי המכרז ובלוחות זמנים מוגדרים לאישור התוכנית.

מתחם "בית הנערה" הוא בבעלות עיריית ת"א, והוא מצוי בחלקה המערבי של הוד השרון. בשטח עומדת כיום פנימייה ישנה. במהלך שנת 2003 הוקמה על ידי הרשות לפיתוח כלכלי פנימייה חילופית בשכונת תל ברוך בת"א.