רוממה: המחוזית בעד הארכת מועד למתנגדים

התוכנית אושרה להפקדה ביוני 02', ובפברואר 04' התקבלו בוועדה המחוזית מכתבי התנגדות מתושבי שכונת רוממה, בהם ביקשו לקבל אורכה לשמיעת ההתנגדויות. מדובר בכ-150 מתנגדים

הוועדה המחוזית ירושלים הורתה לאפשר אורכה להגשת התנגדות לתוכנית מגורים ברוממה, למרות הכללים הנוקשים של המועדים בהליכי התכנון - כך נמסר בתגובה מטעם הוועדה המחוזית, במסגרת עתירה שהגישה נגדה יוזמת תוכנית לבניית מגורים ברוממה.

חברת מעונות ילדים בישראל - קריית הילד ירושלים, יוזמת תוכנית להקמת 8 בנייני מגורים בני 11-8 קומות ובנייני ציבור, עתרה נגד החלטת יו"ר הוועדה, עו"ד מטי חותה, שאישר למתנגדים להגיש באיחור התנגדויות לתוכנית, בכניסה לירושלים. התוכנית מבקשת להפוך מגרש שייעודו המקורי שטח פרטי פתוח - לבנייה. חותה סבר, כי מדובר בתוכנית בעלת היקפים משמעותיים, ומן הראוי שבתוכנית שכזו יישמעו תושבי השכונה. נגד החלטה זו הוגשה עתירה לבהמ"ש לעניינים מינהליים.

התוכנית אושרה להפקדה ביוני 02', ובפברואר 04' התקבלו בוועדה המחוזית מכתבי התנגדות מתושבי שכונת רוממה, בהם ביקשו לקבל אורכה לשמיעת ההתנגדויות. מדובר בכ-150 מתנגדים.

חרף הזמן שעבר מיום ההפקדה, קבע חותה, יש לאפשר את שמיעת המתנגדים. הוועדה המחוזית, בתגובתה לבית המשפט, מציינת, כי הגבלת הזמן להגשת התנגדות באה לא רק מטעמים של יעילות מינהלית, אלא נועדה גם למען אלה שנכסיהם מושפעים מתוכנית. הוועדה סבורה, כי משהוגשה בקשת הארכה, חובה היה עליה לחזור ולעיין מחדש בתוכנית.

לדברי הוועדה, לא מדובר במקרה האמור בהכרעה בין אמת לשקר, צודק או לא צודק - החלטת הוועדה אמורה לבטא את האיזון שבין האינטרסים השונים עליהם היא מופקדת. בנסיבות העניין, ולאחר השיקולים המצטברים, ולאחר שנעשה בדיקה ראשונית של ההתנגדויות, האם מדובר בהתנגדויות טורדניות או קנטרניות, הוחלט כאמור לתת את הארכה.