עיריית אשדוד: השיחים הסתירו בנייה בלתי חוקית רחבת היקף

העירייה טענה, בין היתר, כי השיחים אשר סבבו את הנכס הסתירו את העובדה שבנכס מתבצעת בנייה לא חוקית רחבת היקף במשך שנים. אלשיך הגיבה באומרה, כי העירייה העלתה טענות מופרכות, תמוהות ונוגדות את שורת ההיגיון

"מתקשה אני להאמין, כי ניתן להסתיר בנייה לא חוקית רחבת היקף במשך שנים אך ורק בשל העובדה ש'שיח כיסה את הגדר', בעוד אותה בנייה חרגה בהרבה מבניית גדרות". כך אמרה שופטת בית המשפט המחוזי בת"א, ורדה אלשיך, בהתייחסה לטענתה של עיריית אשדוד, לפיה לא ידעה על בנייה לא חוקית בשל שיח שהסתיר את הגדר הבנויה.

אפקון מכרה את הנכס בשנת 2000 לחברת פויכטוונגר השקעות. הנאמן של חברה זו פנה לבית המשפט בכוונה לחייב את העירייה במתן האישורים הנדרשים לרישום הנכס על שם החברה, דבר הנדרש לצורך העברת הנכס לחברת מ.ש.ר. מרכז שירותי רכב, שרכשה את הנכס מהחברה תמורת 5.7 מיליון דולר. העיריה התנגדה לבקשה בטענה לחיובים שונים בגין היטלי השבחה ומיסים עירוניים.

העירייה טענה, בין היתר, כי השיחים אשר סבבו את הנכס הסתירו את העובדה שבנכס מתבצעת בנייה לא חוקית רחבת היקף במשך שנים. אלשיך הגיבה באומרה, כי העירייה העלתה טענות מופרכות, תמוהות ונוגדות את שורת ההיגיון.

אלשיך נעתרה לבקשת הנאמן לחייב את העיריה במתן האישורים הנדרשים וקבעה, כי העיריה תשלם לנאמן, עו"ד שלמה נס, הוצאות של 50 אלף שקל וכן תשלם לרוכש הקרקע הוצאות של 15 אלף שקל. (תיק פש"ר 02/1765)