פורז אימץ את המלצות ועדת החקירה בנושא שיוך השטחים המוניציפליים של בתי הזיקוק

המתנגדת העיקרית להמלצות היתה חברת מפלגתו של פורז, השרה לאיכות הסביבה, יהודית נאות, שדרשה הקמת מועצה מקומית תעשייתית במתכונת שונה מזו שדרשו המפעלים

שר הפנים, אברהם פורז, הודיע היום (ב') כי הוא מאמץ במלואן את המלצות ועדת החקירה הציבורית, בראשות עוזי וכסלר, שחקרה את נושא השיוך העתידי של השטחים המוניציפליים של בתי הזיקוק במפרץ חיפה והמפעלים הפטרוכימיים והכימיים הסמוכים.

המתנגדת העיקרית להמלצות היתה חברת מפלגתו של פורז, השרה לאיכות הסביבה, יהודית נאות, שדרשה הקמת מועצה מקומית תעשייתית במתכונת שונה מזו שדרשו המפעלים.

על-פי המלצות וכסלר, המתחם יועבר לתחום השיפוט של עיריית חיפה, אך ההכנסות מארנונה, המוערכות במיליוני שקלים בשנה, יתחלקו בין חיפה (45%), קריית אתא (25%), עיריית נשר (15%) והמועצה האיזורית זבולון (15%).

הוועדה שללה על הסף הקמת מועצה מקומית תעשייתית במתחם. נאות התנגדה להעברת האחריות לרשות מקומית כלשהיא, בטענה שהכספים לא ישמשו לתחום איכות הסביבה.

ועדת החקירה נדרשה לנושא אחרי שפקע הזיכיון המנדטורי שמתוקפו פעלו בתי הזיקוק והמפעלים באיזור. הזיכיון פטר את המפעלים מתשלום מיסי הארנונה ואגרות שונות והם לא היו כפופים לשום ועדת תכנון. על-פי המלצות ועדת החקירה, המתחם ינוהל על-ידי מינהלה משותפת לארבע הרשויות המקומיות הגובלות: חיפה, קריית אתא, נשר וזבולון.