כפר אז"ר הגיש התנגדות להעברת השוק הסיטונאי לצומת מסובים

על-פי נתוני התכנון, שטחו של השוק הסיטוני הקיים בתל-אביב הוא 52 דונם, ונפח התוצרת המגיעה אליו הוא 300 אלף טון. כמות זו תלך ותצטמצם בעקבות התפתחות רשתות השיווק שלהן גורמי הפצה משלהן

מושב כפר אז"ר הגיש לוועדה המחוזית מרכז התנגדות לתוכנית להעביר את השוק הסיטונאי מתל-אביב למתחם בשטח 1,400 דונם בצומת מסובים.

לטענת המושב, המיוצג על-ידי עו"ד חגי שבתאי, הוא מחזיק בקרקע מזה שנים רבות, ולכן יש לו זכויות עליה. טענה נוספת מתבססת על תחשיב תכנוני שבידי המושב, לפיה לצורך הקמת השוק הסיטונאי אין צורך בשטח כה גדול, וכי יש להקימו על מתחם בשטח 100 דונם בלבד, במסגרת איזור תעשייה קיים.

על-פי נתוני התכנון, שטחו של השוק הסיטוני הקיים בתל-אביב הוא 52 דונם, ונפח התוצרת המגיעה אליו הוא 300 אלף טון. כמות זו תלך ותצטמצם בעקבות התפתחות רשתות השיווק שלהן גורמי הפצה משלהן. עוד טוען המושב, שהתוכנית להקמת השוק הסיטונאי של חיפה היא בשטח 30 דונם בלבד, והיא מהווה הוכחה לכך שמדובר בדרישה מוגזמת.

בחוות הדעת התכנונית הודגש, שניתן למקם את השוק הסיטונאי במתחמים תעשייתיים קיימים, כמו למשל איזור צפון לוד, איזור התעשייה רג"מ ושטחים פנויים באיירפורט סיטי, שכולם נמצאים על צירים ראשיים במרכז המטרופולין.

עוד הודגש, שלפני מספר חודשים סירבה הולנת"ע לאשר את תוכנית חברת אסם להקים מגרש לוגיסטי בשטח של 80 דונם בצמוד לקיבוץ נחשונים, ודרשה לשלבו באיזור תעשייה קיים. בעקבות ההחלטה פרסם המינהל מכרז למתחם באיזור חבל מודיעין, בו זכתה אסם.