החברה להגנת הטבע דורשת לשמור על מלוא שטח הפארק החופי מדרום להרצליה

בכוונת העירייה לשמור אמנם על שטח הפארק, אך לצמצמו לשטח של 300 דונם בלבד, ולאפשר בנייה על יתרת השטחים. לטענת החברה להגנת הטבע, יש לשמור על שטח פתוח רצוף, גדול ובלתי מופר

סניף תל-אביב של החברה להגנת הטבע פנה לוועדת ההיגוי העירונית של תכנית צפון-מערב תל-אביב, בדרישה לשמור על מלוא שטחו של הפארק החופי המתוכנן בין תל-אביב להרצליה, בהיקף של 740 דונם, כפי שהוא מופיע בתוכנית המתאר לחופים (תמ"א 13).

בכוונת העירייה לשמור אמנם על שטח הפארק, אך לצמצמו לשטח של 300 דונם בלבד, ולאפשר בנייה על יתרת השטחים. לטענת החברה להגנת הטבע, יש לשמור על שטח פתוח רצוף, גדול ובלתי מופר. לדברי מנהל החברה להגנת הטבע בתל-אביב, מומו בלדב, ראיית הצרכים העתידיים של תושבי תל-אביב והמטרופולין מחייבת את שמירת מלוא השטח לשימוש הפארק.

בלדב מדגיש, שתמ"א 13 מצביעה על הצורך ברצף חוף הנמשך להרצליה, וכי קיימת מחלוקת משמעותית לגבי תוכנית העירייה להתחיל את הבינוי המסחרי כבר על השטח הקיים בחוף הצוק. לדבריו, לדעת החברה להגנת הטבע ניתן להקטין את רוחב הפארק באיזור זה, אך עם זאת יש להקפיד על רצועה רחבה של טיילת פתוחה וחוף רחב, לצד טיילת מסחרית שתהיה צמודה לבינוי.