מהנדסים: להציג את כל תהליכי בדיקת ואישור התב"ע באינטרנט

משרד הפנים מסר בתגובה, כי עמדת יו"ר איגוד המהנדסים לבנייה ותשתיות עולה בקנה אחד עם עמדת משרד הפנים, והמשרד אף מממש אותה הלכה למעשה

איגוד המהנדסים לבנייה ותשתיות דורשים להציג את כל תהליכי בדיקת ואישור תוכניות בניין עיר (תב"ע) על מערכת האינטרנט של משרד הפנים, כדי ליצור שקיפות מלאה לתהליך האישור.

לדברי יו"ר איגוד המהנדסים, ד"ר יואב סרנה, פעולה פשוטה זו תייעל את המערכת ותקצר את תהליך האישור של התוכניות. בנוסף, היא תשמש ככלי ביקורת על תפקוד הוועדות, ותבטל גם את התופעה של "גורמים מתווכים" ו"מאכערים", שכל עבודתם היא קידום, כביכול, של אישור התוכנית.

סרנה טוען, שאחת הבעיות הקריטיות של ענף הבנייה בישראל היא הפקק שנוצר בוועדות התכנון המחוזיות. לדבריו, הפקק אינו מאפשר אישור תוכניות במועד סביר, וגורם לעצירת הענף הן מבחינת דחיית התחלות בנייה, הן מבחינת יצירת מקומות עבודה נוספים, והן מבחינת הברחת יזמים ומשקיעים לחו"ל בשל הבירוקרטיה במערכת התכנון.

משרד הפנים מסר בתגובה, כי עמדת יו"ר איגוד המהנדסים לבנייה ותשתיות עולה בקנה אחד עם עמדת משרד הפנים, והמשרד אף מממש אותה הלכה למעשה.

עם זאת מציינים במשרד הפנים, כי ייעול הטיפול בתוכניות מצריך הקצאת משאבים נוספים לתחום זה, וכי המשרד פועל כשאר משרדי הממשלה בכפוף לאילוצים הנובעים מהקיצוצים התקציביים.