כיכר המדינה: הוגש ערעור מנהלי בתביעה לפיצויים

הערעור הוגש על-ידי תושבים ובעלי עסקים בכיכר המדינה במסגרת תביעתם, על-פי סעיף 197 לחוק התכנון והבנייה, לקבלת פיצויים בגין אישור תוכנית כיכר המדינה להקמת פרויקט מגורים ומסחר בכיכר

ערעור מנהלי על החלטת ועדת הערר של מחוז ת"א בנושא תוכניות כיכר המדינה הוגש היום (ד'), לבית המשפט המחוזי בת"א בשבתו כבית משפט לעניינים מנהליים.

הערעור הוגש על-ידי תושבים ובעלי עסקים בכיכר המדינה במסגרת תביעתם, על-פי סעיף 197 לחוק התכנון והבנייה, לקבלת פיצויים בגין אישור תוכנית כיכר המדינה להקמת פרויקט מגורים ומסחר בכיכר.

הערעור הוגש על החלטותיה של ועדת הערר, שלא להאריך את המועד להגשת העררים עבור תובעים שסכום תביעתם עולה על 480 אלף שקל. התובעים נדרשים לשלם אגרה של 2.5% אך הנושא ממתין לפסיקת בג"ץ. מגישי הערעור הם כ-60 תובעים המיוצגים על ידי שלושה משרדי עורכי דין עוה"ד משה שוב; עוה"ד פישר בכר חן; ועוה"ד הרטבי , בורשטיין בסון.

היקף התביעות של כל תובע בהליך זה הוא החל מ-480 אלף שקל ועד מיליוני שקלים ולכן הסכומים אותם הם נדרשים לשלם הם גבוהים. המערערים טוענים, כי דרישת האגרה עתה בטרם השינויים הצפויים, עלולה לגרום לכך שדרכם לקבל פיצוי תחסם. בעלי נכסים בכיכר המדינה הגישו תביעות בגין ירידת ערך הנכסים בסך כולל של 375 מיליון שקל.