גם קק"ל נסגה מתמיכתה בתוכנית מערב העיר בעקבות ביטול הפארק

התוכנית כפי שהופקדה לפני כחודש נועדה לשמר את השטח הירוק סביב ירושלים, ורק בשל כך הסכימה קק"ל, יחד עם הגופים הירוקים, לבנייה מוגבלת במערב העיר. לקט פנה בנוסף לראש העיר, אורי לופליאנסקי, וביקש פגישה דחופה

קק"ל מצטרפת ליוזמת החברה להגנת הטבע להשתחררות ממסמך ההבנות בעניין תוכנית מערב ירושלים. יו"ר קק"ל, יחיאל לקט, יזם מפגש חירום שיתקיים הערב (א') בין כל הארגונים הירוקים החתומים על המסמך: החברה להגנת הטבע, קק"ל, המשרד לאיכות הסביבה ורשות הטבע והגנים הלאומיים, שמטרתו גיבוש דרכי הפעולה למאבק נגד התוכנית. לקט אמר, כי הוא חש מרומה, וקק"ל רואה בחומרה את החריגה מההסכם שהוצג כתנאי להבאתו לדיון במועצה הארצית.

התוכנית כפי שהופקדה לפני כחודש נועדה לשמר את השטח הירוק סביב ירושלים, ורק בשל כך הסכימה קק"ל, יחד עם הגופים הירוקים, לבנייה מוגבלת במערב העיר. לקט פנה בנוסף לראש העיר, אורי לופליאנסקי, וביקש פגישה דחופה.

אברהם שקד מהחברה להגנת הטבע, שיזם את המהלך להשתחררות מהסכם ההבנות, אמר: "החברה מצפה ומקווה כי קק"ל ויתר הגופים הירוקים ילכו בעקבות החברה ויתנערו ממחויבותם להסכם ההבנות ממארס 2003, בעקבות הפרתו היסודית והבוטה ע"י מינהל מקרקעי ישראל ועיריית ירושלים. החברה להגנת הטבע משוכנעת, כי איחוד כוחות של הגופים הירוקים יצליח למנוע מימושה של תוכנית המזיקה לשטחים הירוקים והפתוחים, כמו גם לעיר ירושלים ולהרי יהודה".

תוכנית ספדיה לפיתוח מערב ירושלים כוללת הקמה של למעלה מ-20 אלף יחידות דיור על שטח של 26 דונם. זוהי אחת התוכניות המשמעותיות להתפתחות ירושלים. לפני מספר ימים הודיעה החברה להגנת הטבע כי אינה רואה את עצמה מחויבת להסכם שנחתם לפני כשנה, ערב הפקדת התוכנית במועצה הארצית, וזאת לאור תמיכת המינהל והעירייה בהפשרת איזור המיועד לגן לאומי לבנייה, בניגוד להסכם ההבנות.