המחוזית החליטה להשהות הדיון בתוכנית המתאר לעכו העתיקה

לתוכנית הוגשו התנגדויות של העדה הבאהאית, משרד האוצר, אונסק"ו ויחידת המוזיאונים של משרד הביטחון

הוועדה המחוזית צפון החליטה בישיבתה האחרונה להשהות את הדיון לגבי הכנת תוכנית מתאר חדשה לעכו העתיקה. הוועדה החליטה לאפשר ללשכת התכנון של משרד הפנים ללמוד את ההתנגדויות שהוגשו ולהעביר המלצתה לישיבה נוספת בוועדת המשנה להתנגדויות. לתוכנית הוגשו התנגדויות של העדה הבאהאית, משרד האוצר, הוועד העולמי של אונסק"ו (ארגון התרבות של האו"ם) ויחידת המוזיאונים של משרד הביטחון.

הבאהאיים העבירו התנגדות הקשורה לתוכנית השחזור, ומבקשים שיפורסמו נהלי העבודה של הוועדה המקצועית לשימור ופיתוח.

אגף נכסי הדיור הממשלתי שבמשרד האוצר הגיש התנגדות המתייחסת להפקעות וכן לאיסור הבנייה במבנה המגדלור.

הוועד העולמי של אונסק"ו אומר כי הוא לא מתנגד לבנייה בשטח הלגונה, אך חושש מהקניית זכויות בנייה ומבקש שלא להקנות זכויות בנייה בשטח השטחים הציבוריים המשולבים במבני ציבור. עוד דורש אונסק"ו, כי איזור החייץ, שהוכרז כגבול העיר העתיקה על-ידי אונסקו, אכן יסומן בתוכנית כאיזור חייץ.

משרד הביטחון מתנגד לשימוש נילווה למסחר, בתי אוכל ואולמות במסגרת אתר עולי הגרדום שבמגדל הצפון מערבי, באגף הניצולים ובאיזור הגרדום, וכן מתחת להם. נציגי משרד הביטחון לא הופיעו לדיון.

תוכנית המתאר של עכו העתיקה מקודמת בשנים האחרונות על-ידי עיריית עכו, החברה לפיתוח עכו העתיקה, המועצה לשימור מבנים ואתרים ומשרד התיירות. מדובר בתוכנית שאמורה להוסיף שטחי תיירות ובידור לעיר, וכן שאמורה לפתח ולשמר את האתרים ההיסטוריים.