תוכנית מערב ירושלים: אורכה אחרונה להתנגדויות

המועצה הארצית האריכה את המועד להגשת התנגדויות לתוכנית מערב ירושלים. מרכזת "הקואליציה לשימור העיר ירושלים", עו"ד יעל אלישר, פנתה בשבוע שעבר ליו"ר המועצה, גדעון בר-לב, בבקשה להאריך את תקופת ההפקדה להתנגדויות. לדבריה, כיוון שמדובר בתוכנית בנייה מסיבית בשטחים הפתוחים ממערב לירושלים, שהיא בעלת השפעות סביבתיות אורבניות, חברתיות כלכליות מרחיקות לכת, יש להאריך את תקופת ההפקדה.

במכתבה כותבת אלישר, כי התוכנית נמצאת בדיון במוסדות התכנון מזה תקופה ארוכה למדי, ותמוה שהמועצה הארצית רואה לנכון לקצר הליכים דווקא על חשבון הציבור הרחב. לדבריה, למרות הפרסום בעיתונות בדבר הפקדת התוכנית מתברר, כי רוב הציבור, כולל אנשי ציבור, אינם מודעים כלל לתוכנית ולפרטיה. תקופת הגשת התנגדות של 30 יום כפי שנקבע, לא מספיקה.

אלישר טוענת, כי לאור הפרת ההסכם בין היזמים לגופים הירוקים, כפי שנערך במסמך הבנות שהיווה את הבסיס לתוכנית המוצעת, נדרשים הגופים הירוקים להתארגנות מחודשת לשם הגשת ההתנגדויות. ירון שטיינברג ממזכירות המועצה הודיע, כי המועצה הארצית החליטה על הארכת המועד להגשת ההתנגדויות ב-30 יום. את ההתנגדויות ניתן יהיה להגיש עד ה-25 ביולי 2004.

מנהל הרשות לפיתוח ירושלים יוזם התוכנית, עו"ד עזרי לוי, אמר בתגובה: "הקואליציה ממשיכה במצג השווא שלה, כאילו מישהו אחר מלבד החברה להגנת הטבע הפר את ההסכמים. חשיבותה ומרכזיותה של תוכנית ספדי היא כזו, שאין לתת יד לעיכובים בתירוצים ואמתלות שונות. תוכנית מערב ירושלים היא תוכנית חשובה, שמשתלבת היטב בסביבתה הרגישה, 80% משטחה הם שטחים פתוחים. ההתנגדות של הקואליציה היא אנוכית וקנטרנית, ופוגעת בפיתוחה ובמעמדה של ירושלים".