קרית שמונה: מפעלי תעשייה מארז שוקלים לעבור לעיר

אולמרט בסיור בעיר: אבחן מחדש את הייקור החד באגרות פיתוח תשתית

בכירים בעיריית קרית שמונה וראש מינהלת איזור התעשייה המשותף קרית שמונה-גליל עליון, שמשון ארבל, דנו בשבוע שעבר עם סגן ראש הממשלה ושר התמ"ת, אהוד אולמרט, בסוגיות שונות הקשורות לבנייה ולקרקעות בעיר. אולמרט אמר בפגישה, כי בתקופה הקרובה ינסה לפתור חלק מהבעיות המאפיינות את קרית שמונה.

בפגישה השתתפו מ"מ ראש עיריית קרית שמונה, סמי מלול, וחבר מועצת העיר הממונה על התעשייה והתיירות, שמעון קמרי. במהלך פגישת העבודה הועלו בפני אולמרט שורה של נושאים עקרוניים ומהותיים, כדוגמת סיוע מיוחד להעתקת מפעלים תוך דגש על מפעל "הארגז", שבבעלותו של האלוף במיל. חגי שלום, המבקש לעבור ממרכז הארץ לעיר, וגיבוש סל הקלות ייחודי למפעלים אשר יועתקו מאיזור התעשייה ארז לקרית שמונה.

אולמרט הבטיח, כי נושא אגרות פיתוח תשתיות, אשר הועלו ממחיר של 23 אלף שקל ל-160 אלף שקל יבחן מחדש, במטרה להשיב את המצב לקדמותו. עוד הבטיח אולמרט לבדוק מתן סיוע מיוחד לשיפור חזות איזור התעשייה. אולמרט הבטיח לבקר בקרוב בקרית שמונה, ובמהלך ביקורו תתקיים פגישה עם יזמים ואנשי עסקים מהעיר, מאיזור הצפון וממרכז הארץ, במטרה לעודד את היזמים ובעלי העסקים לנסות לפתור את מצוקותיהם.

בנוסף לפגישה עם אולמרט, ערכו אנשי קרית שמונה סדרת פגישות בכנסת עם יו"ר ועדת הכספים, ח"כ אברהם הירשזון, ח"כ אלי אפללו וח"כ אפרים סנה, במטרה לקדם את החקיקה בנושא הטבות לקו העימות ולהביא לחידוש הטיסות לקרית שמונה וממנה.