החברה להגנת הטבע: אין לדון שוב בתוכנית מגדל התצפית

עו"ד חגית לוז-און, המייצגת את החברה להגנת הטבע, פנתה ליו"ר המועצה הארצית, גדעון בר-לב, וביקשה ממנו לקבוע כי הבקשה לקיים דיון נוסף בתוכנית מגדל התצפית שבארמון הנציב היא מנוגדת לחוק, וכי החלטת ועדת המשנה שדחתה את התוכנית היא החלטה סופית.

המועצה הארצית היתה אמורה לקיים בשבוע שעבר (ג') דיון בבקשתה של נציגת משרד השיכון, סופיה אלדור, בתוכנית מגדל התצפית שבטיילת ארמון הנציב. התוכנית הורדה מסדר היום ככל הנראה, בעקבות פניית החברה להגנת הטבע.

החברה להגנת הטבע טוענת, כי אלדור הסתמכה בבקשתה לקיים דיון במליאת המועצה הארצית על סעיף בחוק שמתייחס לתוכניות שמעלות שאלות עקרוניות רחבות. (סעיף 6 ב').

החוק קובע, לדברי החברה להגנת הטבע, כי ניתן לקיים דיון מחודש רק בתוכנית שהוצגו בה נתונים חדשים המצדיקים הערכה מחדש של החלטת ועדות התכנון. טענותיה של אלדור כנגד החלטת ועדת המשנה אינם מהווים הצדקה לקיים דיון מחדש, נטען.

תוכנית מגדל הסלע, להקמת מגדל בגובה של 140 מטר, בו יוקמו גם מסעדה, בית כנסת ומשרדים, היא תוכנית שנדונה בשתי ערכאות תכנון, וכל היבטיה נבחנו. התוצאה: ההחלטה בדבר דחיית התוכנית היא ראויה, מאוזנת ועולה בקנה אחד עם האינטרס הציבורי הכולל.