ביהמ"ש: לא כל הסיעות במועצת העיר חייבות להיות מיוצגות בוועדה המקומית

נדחתה עתירת שלמה גלבוע שדרש ייצוג בוועדה המקומית בחיפה

בית המשפט לעניינים מינהליים בחיפה דחה בשבוע שעבר את עתירתו של חבר מועצת העיר חיפה, שלמה גלבוע, לצרפו כחבר בוועדת המשנה לתכנון ובנייה. בית המשפט פסק הלכה עקרונית, לפיה לא כל הסיעות במועצת העיר חייבות להיות מיוצגות בוועדת התכנון והבנייה. לדברי בית המשפט, מינוי חברי ועדת המשנה לתכנון ובנייה צריך להיעשות באופן יחסי לייצוג חברי ועדת המשנה במועצת העיר.

בית המשפט פסק הוצאות משפט של 20 אלף שקל נגד גלבוע, העומד בראש סיעה עצמאית. בית המשפט דחה את טענותיו של גלבוע נגד הוועדה המקומית לתכנון ובנייה חיפה והעומד בראשה, ראש העיר יונה יהב, וקיבל את עמדת העירייה לפיה זכות הייצוג בוועדה מסורה לכלל סיעות האופוזיציה, ולא לכל סיעה וסיעה בנפרד.

לדברי ביהמ"ש, "הפרשנות המוצעת ע"י העותר אינה מתיישבת עם לשון הסעיף בפקודת העיריות והיא אינה הגיונית, שכן היא עשויה להביא לתוצאות אבסורדיות". גלבוע טען, כי כל סיעה במועצת העיר חייבת להיות מיוצגת בוועדת המשנה לתכנון ובנייה. לדברי ביהמ"ש, "בפרק הפרשנות הלשונית הוזכר חוסר ההגיון בלשון שבטענת העותר, לפיה מוסרת מגבלת החברים בוועדת המשנה, כדי להצדיק צירופם של נציגים מכל אחת מסיעות האופוזיציה. אין זה סביר שככל שירבו הסיעות הקטנות, כך יגדל מספר חברי ועדת המשנה, עד שמספר חברים בוועדת המשנה עשוי להיות כמספר חברי המועצה או קרוב לכך. אין גם הגיון להעניק יתרון לסיעות קטנות בוועדת המשנה על פני סיעות גדולות יותר. על-פי הפרשנות, כל סיעת יחיד תזכה לייצוג בוועדת המשנה, בעוד שסיעות שיש בהן יותר מחבר אחד, יזכו לייצוג של חבר אחד בלבד".