ירדו מהעץ: הוועדה המקומית ביטלה החלטה קודמת לביטול תוכנית השימור בת"א

מדובר באחת התוכניות החשובות בעיר, שהופקדה לאחרונה בוועדה המחוזית ת"א. תוכנית זו מהווה חוליה בשרשרת תוכניות שימור שהוכנו בעיריית ת"א, ומעולם לא הגיעו למעמד סטטוטורי מאושר

חברי הוועדה המקומית ת"א החליטו בישיבתם בשבוע שעבר לבטל את החלטתם משבוע לפני כן, על ביטול תוכנית השימור של ת"א. חברי הוועדה שתמכו בביטול התוכנית ביקשו לשנות את ההחלטה, מאחר ולטענתם לא היתה להם כוונה לבטלה לחלוטין, אלא רק לבחון נקודות מסוימות בה שלא היו די ברורות.

מדובר באחת התוכניות החשובות בעיר, שהופקדה לאחרונה בוועדה המחוזית ת"א. תוכנית זו מהווה חוליה בשרשרת תוכניות שימור שהוכנו בעיריית ת"א, ומעולם לא הגיעו למעמד סטטוטורי מאושר.

התוכנית קובעת רשימת 1,126 מבנים עליהם יחולו הוראות שימור, שעל חלקם יחולו הגבלות מחמירות, ובחלקם דרגות שימור אחרות. שופט בית המשפט המחוזי בת"א, גבריאל קלינג, הורה לאחרונה לוועדות המקומית והמחוזית לסיים את הטיפול בתוכנית השימור הכוללת.

הוועדה החליטה למשוך חזרה את התוכנית, אחרי ארבע שנים בהן היא מצויה על שולחן הדיונים בוועדות התכנון השונות. ההחלטה התקבלה באופן חריג בניגוד לדעתם של מהנדס העיר, דני קייזר, ויו"ר הוועדה המקומית וסגן ראש העיר, דורון ספיר.

לדברי ספיר, שחזר בו מהתפטרותו מראשות ועדת השימור לאחר ביטול הביטול: "לא ברור מה התרחש כאן. מה שחשוב בשלב זה הוא שהתוכנית ממשיכה קדימה. נמתין להחלטת הבודק ולהחלטת הוועדה המחוזית. התוכנית חשובה מדי מכדי לוותר עליה".

בתוך כך, אמר יו"ר סיעת הירוקים וסגן ראש העיר, פאר ויסנר, כי "ת"א אומנם קיבלה תואר אצילי מאונסק"ו, אך נראה לי שהעיר תישאר באפור, ולראייה מי שמסתובב ברח' אלנבי ומרים את ראשו רואה את הבניינים השחורים והמפויחים, ומבין שכנראה שהעיר תישאר שחורה".