ת"א: נדחו ההתנגדויות לתוכנית נמל ת"א ואולמות שפך הירקון

את התוכנית יזמה עיריית ת"א, והיא תוכננה על-ידי צוות מרכז במינהל הנדסה והאדריכל צדיק אלקיים. במתחם עצמו קיימים מחסנים ומבנים ששימשו בעבר את הנמל ואת גני התערוכה הישנים

הוועדה המקומית ת"א דחתה בשבוע שעבר את ההתנגדויות לתוכנית נמל ת"א ואולמות שפך הירקון, והחזירה אותה לדיון בוועדה המחוזית, לקראת אישור סופי. מדובר בתוכנית המשתרעת על שטח של 120 דונם, בה הבעלות על הקרקע מתחלקת בין העירייה, מינהל מקרקעי ישראל ובעלים פרטיים.

את התוכנית יזמה עיריית ת"א, והיא תוכננה על-ידי צוות מרכז במינהל הנדסה והאדריכל צדיק אלקיים. במתחם עצמו קיימים מחסנים ומבנים ששימשו בעבר את הנמל ואת גני התערוכה הישנים. כיום המבנים משמשים בעיקר לעסקי קרמיקה, כלים סניטריים, מוסכים ובתי אוכל שונים.

המתחם עצמו מתחלק לשניים: האחד איזור נמל ת"א, המנוהל על-ידי חברת אוצר מפעלי ים ושטחו 84 דונם, בתוכם מעגנה בשטח של 10 דונם. מרבית השטח הוא בחכירת אוצר מפעלי ים. האיזור השני הוא איזור שפך הירקון, המוחכר על-ידי עיריית ת"א מהמינהל. חלקו של איזור זה עבר שיפוץ מהותי, וכיום הוא כולל בין היתר תיאטרון, דיסקוטק, ברים ומסעדות שהפכו את המתחם לאחד ממוקדי הבילוי המרכזיים בגוש דן. חברת אתרים העירונית אחראית בין היתר לניהול שיקום איזור זה של התוכנית.

אישור התוכנית יתבצע במקביל להליך אישור תוכנית חצי האי הירקוני (עיר ימים) המצויה כעת בדיונים בוועדות התכנון השונות, ולמעשה מקבילה בשטחה לתוכנית זו.