המחוזית אישרה את הכנתה של התוכנית לבניית 10,500 יחידות דיור בגוש הגדול

בתוכנית 400 דונם של פארק ומימושה עשוי להימשך 20 שנה; אושרה תוכנית מתחם הדולפינריום

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה ת"א, הודיעה אתמול(ב'), על הכנתה של תוכנית צפון-מערב העיר. מדובר באחת התוכניות הגדולות שהונחו על שולחן הוועדה בשנים האחרונות.

תוכנית 3700 משתרעת על שטח של 1,874 דונם, וגבולותיה נעים מהרצליה בצפון, רמת השרון במזרח, דרך נמיר, שכונת איזורי חן בדרום והים ממערב. מדובר בתוכנית לרובע עירוני חדש בצפון העיר, לאורך חוף הים, שבמשך שנים היווה שטח בשולי העיר.

התוכנית כוללת כ-10,500 יח"ד בשטח של 120 מ"ר לדירה. סך שטחי המסחר והתעסוקה יהיה 250 אלף מ"ר; 712 דונם יוקצו לבנייה; והיתר יהיה שטח ציבורי של 534 דונם, ובתוכו 400 דונם של פארק חופי.

לפני שלוש שנים הוחלט במינהל ההנדסה לקדם תוכנית עדכנית לאיזור. את התוכנית הכין משרד האדריכלים קולקר קולקר אפשטיין, והקרקע במקום מתחלקת בין מספר רב של בעלים פרטיים, מינהל מקרקעי ישראל ועיריית ת"א.

שטח התכנון מהווה חלק מעתודת הקרקע המשמעותית ביותר בתחומי העיר, שהיקפה הכולל קרוב ל-3,000 דונם, לאורך רצועה של 5 ק"מ.

על-פי הערכות שונות, היקף הפרויקטים השונים בתוכנית עשוי להגיע למיליארדי שקלים. במתחם כבר מספר פרויקטים שישולבו בתב"ע החדשה, בהם סי אנד סאן, מגדלי נאמן, איזורי חן, הקאנטרי קלאב ומלון קולוני (מנדרין לשעבר).

בנוסף, אישרה הוועדה המחוזית את תוכנית מתחם הדולפינריום, המתייחסת לשטח של 30 דונם בדרום העיר.

עיקר התוכנית הוא פינוי הדולפינריום ובניית פארק ציבורי שימשיך את הטיילת בין ת"א ליפו. התנאי המרכזי לאישור התוכנית הוא הריסה ופינוי של הדולפינריום ע"י החוכרים ועל חשבונם.

שטח הדולפינריום המתפנה משתרע על פני 18 דונם. מגרש זה כולל את מבני הדולפינריום ומספר בתי עסק כגון מסעדות, אולמות אירועים ומועדונים, בשטח כולל של 4,700 מ"ר. על-פי ההסכם, אנדרטת ההנצחה לנפגעי הפיגוע בדיסקוטק הדולפינריום לא תפונה.

הקרקע במקום היא בבעלות חברת שער לישראל, עיריית ת"א והיזם יוסף בוכמן.

בתמורה לפינוי המתחם, יוצע לבוכמן שטח קרקע חילופי לבניית פרויקט מעורב של מגורים, מלונאות ומסחר בשטח של 12 דונם, מזרחית לרחוב קויפמן.

התוכנית, שתוכננה ע"י משרד האדריכלים רוטמן-רז, תכלול מגדל מגורים בן 230 דירות וכן מלון עם 400 חדרים. יצויין, כי המלון יוקם מחוץ לטווח מאת המטרים מחוף הים, כמתבקש בתמ"א 13.