נדחתה ההתנגדות להרחבת מוסד יד בן-צבי

נדחתה ברובה עתירת תושבי שכונת רחביה, שהתנגדו לתוכנית להרחבת מוסד יד בן-צבי. בית המשפט לעניינים מינהליים בירושלים דחה את רוב עתירת עמותת "תושבים למען הגן הכוזרי", שביקש לקיים הליך מחודש של שמיעת ההתנגדויות, וזאת לאור השינויים הניכרים בתוכנית, ובנוסף ביקש להגביל את מספר הקומות, בטענה כי הבניינים החדשים חורגים באורח בוטה ממרקם האיזור ופוגעים בצביונו.

מדובר בתוכנית בשטח של 3.13 דונם, בלב שכונת רחביה, עליה ביקש מוסד יד בן-צבי להקים בניין חדש, להרוס את בית ולירו, להעתיק את צריף הנשיא בן-צבי ולהקים בניין נוסף למוסד.

הוועדה המחוזית אישרה את התוכנית תוך הפחתת מאסת הבנייה במידה משמעותית, והחליטה על הקמת בניין חדש אחד בלבד, ולא שניים. שופטת בית המשפט לעניינים מינהליים, מוסיה ארד, קבעה, כי המבנה החדש אינו עולה על הגובה המקסימלי של המבנים הקיימים בחלקות הסמוכות, ואינו נחשב לחורג ממרקם האיזור. עוד היא קובעת, כי יש לדחות את הבקשה לקיים הליך של הפקדה מחודשת, וזאת בעקבות השינויים שהוכנסו לתוכנית בעקבות הנחיות של הוועדה המחוזית.

לדברי ארד, ההחלטה על הקמת בניין אחד בלבד איננו נחשב לסוג השינויים המחייבים הפקדה מחודשת של התוכנית. פסק הדין ניתן בעתירת עמותת התושבים למען הגן הכוזרי, שביקשו באמצעות עו"ד ענת זינגר להגביל את הבנייה ולמנוע את הריסת הצריף של הנשיא. (עת"מ 584/04).