עושים סדר בגני האירועים: הוועדה המחוזית סירבה לשלוש תוכניות

גני האירועים פועלים מזה זמן רב, וכנגד חלק מהם הוצאו כבר צווי הריסה וצווי סילוק. גן האירועים קדמת עדן הוקם בסמוך לכביש 4 המיועד להרחבה עתידית, ולדעת הוועדה אישורו יחבל בסיכוי להרחיב את הכביש

הוועדה המחוזית מרכז החליטה לסרב לתוכניות של שלושה גני אירועים נוספים במחוז - קידמת עדן, מצפון לכניסה לקדימה ולצורן; גן האירועים קו האופק, בסמוך לקיבוץ מעברות, וגן האירועים מנגינות, בתחנת דלק בסמוך לכניסה לאבן יהודה.

גני האירועים פועלים מזה זמן רב, וכנגד חלק מהם הוצאו כבר צווי הריסה וצווי סילוק. גן האירועים קדמת עדן הוקם בסמוך לכביש 4 המיועד להרחבה עתידית, ולדעת הוועדה אישורו יחבל בסיכוי להרחיב את הכביש.

לדעת הוועדה, בראשות יו"ר הוועדה המחוזית, שוקי אמרני, גני האירועים נבנו על קרקע חקלאית שייעודה נוף כפרי פתוח, ולכן לא ניתן לאשרן. שני גנים - קידמת עדן ומנגינות, נבנו בסמוך לתחנת דלק, ולכן טענו שהוקמו בצמידות דופן למקום יישוב. לדעת הוועדה, תחנת דלק אינה מקום יישוב, ולכן אין לקבל נימוק זה.

הוועדה גם דחתה את טענות היזמים, לפיהן קיבלו אישורים מהוועדה המקומית להקמת הגנים. לדעת המחוזית, גם אם היה בהתנהלות הוועדה כדי לתת את התחושה שבסופו של דבר ניתן יהיה לתת איזור לשימוש חורג, יש להצטער ולתמוהה על כך, אך אין בכך כדי להוות שיקול מכריע במכלול השיקולים התכנוניים של המחוז.

הוועדה הדגישה, שהיא פועלת בהתאם לדרישה של היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, שקבע שעל הוועדות לפעול בהתאם לחוק התכנון והבנייה, וכי מוטל עליהן שלא לעודד עבריינות.

יצוין, שבישיבה במהלך יוני 2004 סירבה הוועדה לאשר מספר גני אירועים נוספים במחוז. על-פי הערכות, ברחבי המחוז כ-60 גני אירועים, שרובם פועלים בניגוד לחוק.