יבנה פרסמה מכרז להקמת מט"ש בשיטת B.O.T

שפכי יבנה מוזרמים כיום באמצעות מערכת שאיבה אל בריכות חמצון הנמצאות כקילומטר מערבית לכביש מספר 4. המתקן החדש יבטל את הצורך בבריכות ויתרום לשיפור משמעותי באיכות החיים בעיר

בשבוע שעבר פרסמה עיריית יבנה מכרז להקמת מתקן לטיהור שפכים בשיטת מימון B.O.T. במכרז יוענק זיכיון פרטי לתכנון, הקמה ותפעול של המתקן.

שפכי יבנה מוזרמים כיום באמצעות מערכת שאיבה אל בריכות חמצון הנמצאות כקילומטר מערבית לכביש מספר 4. המתקן החדש יבטל את הצורך בבריכות ויתרום לשיפור משמעותי באיכות החיים בעיר.

בעבר נחתם הסכם לתקופה של 20 שנה בין עיריית יבנה, חברת מקורות ועיריית אשדוד, לפיו שפכי יבנה יוזרמו אל מכון הטיהור הקיים באשדוד. לטענת עיריית יבנה, לאחר השלמת הנחת קו צינור הביוב מיבנה לאשדוד, במימון מקורות, הודיעה עיריית אשדוד כי אין בכוונתה לכבד את ההסכם.

ראש עיריית יבנה, צבי גוב-ארי מסר, כי עקב הפרת ההסכם נאלצה העירייה לפעול להקמת מתקן טיהור עצמאי תוך פרק הזמן הקצר ביותר. גוב ארי, הוסיף כי "העירייה אינה שוללת נקיטת הליכים משפטיים נגד מפירי ההסכם".

מכון טיהור השפכים מנקז אליו את השפכים, מטהר את המים ומאפשר השבתם לשימוש במערכת המים. המים המטוהרים יכולים לשמש להשקיה, חקלאות או להשבה לנחלים בטבע.

על-פי תוכנית העירייה, המט"ש החדש ייבנה כך שיתאים לצרכיה של העיר ולגידול הצפוי בשנים הקרובות באוכלוסייתה.

תגובת עיריית אשדוד לא הגיעה עד סגירת הגיליון.