מי מרוויח ומי מפסיד מהחוק

ת"א - מגרשי התערוכה הישנים: קרקע של העירייה והסוכנות. כל התוכניות לבניית "עיר ימים" במתחם זה יבוטלו

מי מרוויח ומי מפסיד מחוק החופים? תחילה, רשימת המפסידים:

*ת"א - מגרשי התערוכה הישנים: קרקע של העירייה והסוכנות. כל התוכניות לבניית "עיר ימים" במתחם זה יבוטלו.

*ת"א - צפון מערב העיר: העירייה תצטרך לבטל או להקפיא חלק מהתוכנית הגדולה שלה לבניית 30,000 דירות באיזור, מכיוון שחלק מהדירות הן בתחום 300 מטר מהחוף. בעלי קרקעות אחרים בצפון מערב העיר, בין מגדלי נאמן לגבול הרצליה, לא יוכלו לבנות או יצטרכו להקטין את היקף הבנייה המתוכנן.

*אשקלון: אי אפשר יהיה לבנות בנייני מגורים נוספים ליד המרינה ולאורך חוף הים.

*הרצליה: לא ניתן יהיה לבנות מגדלי מגורים חדשים לאורך החוף ובשטח המרינה.

*חיפה: משמעות החוק היא ביטול סופי של כל התוכניות לבניית בניינים נוספים במסגרת פרויקט מגדלי הים התיכון. כן תאסר כל בנייה בחלקים אחרים של החוף.

* נהריה: הקפאת כל תוכנית לבניית בתי מלון חדשים לאורך רצועת החוף.

מצד שני, יהיו גם כאלו שירוויחו מהחוק החדש:

*חברת אשדר, העומדת לבנות יחד עם משקיע גרמני 350 דירות יוקרה, מדרום לסי אנד סאן. אשדר תוכל לבנות מאחר שהתב"ע אושרה לפני שהצעת החוק הוגשה לכנסת, ועל כן אין חוק החופים חל עליה. מאחר שלא תותר כל בנייה אחרת באיזור, יעלה ממילא שווי הקרקע והנדירות של אשדר, היחידה שתוכל להציע דירות יוקרה למכירה מול הים.

*חבררות חפציבה וסולל בונה, העומדות לבנות 1,150 דירות בחדרה, במרחק של כ-400 מטר מהחוף. משמעות החוק היא, שהדירות בפרויקט זה יהיו הקרובות ביותר לים, לא תהיה שום בנייה נוספת במקום, וממילא יעלה ערך הדירות.

*בעלי קרקעות פרטיים לאורך מישור החוף, במרחק של 500-300 מטר מהחוף, שהקרקע שלהם הפכה בבת אחת מקו שני לקו ראשון לים. יש בין היתר קרקעות כאלון במושבים ובקיבוצים בין נתניה לחיפה, וככל הנראה גם באיזור עתלית.